vineri, august 15, 2008

EUROPA, DRAGOSTEA MEA


Ce văd la Realitatea mă rupe. Italieni terorizaţi de români, nu neapărat de ţigani români. Macaronari naivi furaţi, agresaţi. De ce naivi? În 1990, luna mai, am avut norocul să văd Italia, prima ţară occidentală din viaţa mea. La closetele publice aveau cîte un vas plin cu monede. Nepăzite. Cam salariul unui român pe o săptămînă. M-am uimit. Putea să le ia oricine. La noi, ar fi dispărut instantaneu.
Între timp, năvala românilor a devenit fapt. Asistăm la cucerirea Romei de către daci. Şi italienii asistă, se minunează, dar nu ştiu ce să facă, atîrnaţi cum sunt, între principii şi realitate.

Aţi observat că la noi nu se mai dau spargeri de maşini, de case, că jafurile, agresiunile nu mai ocupă decît foarte rar prima pagină a ziarelor?
Cum dracu?

O fi vreo legătură cu cizma?
Dacă-i scot carabinierii pe băieţii noştri din Italia, abia aştept să-mi recuperez investiţia: alarmă, abonament la o firmă de pază, senzori cu laser, bîte de baseball la fiecare uşă, geamuri incasabile, armă cu alice, doi cîini fioroşi de luptă şi apărare.
Plus blogul ăsta.

9 comentarii:

  1. Mi-a placut in mod deosebit fraza "Asistam la cucerirea Romei de catre daci." Pot uza?
    Doina

    RăspundețiȘtergere
  2. Doina: Of course, be my guest! Cu citarea sursei! :)

    RăspundețiȘtergere
  3. In Europa am umblat multi ani pana sa ajung la Milano in 2005.
    Cum am pus piciorul in metrou am ramas fara portofel; norocul meu a fost ca avertizata fiind, am reactionat si l-am recuperat. Cea care imi umblase in geanta nu stiu daca era de-a noastra, dar eu i-am vorbit romaneste.

    Morala: in Italia sa nu porti geanta de piele, bate la ochi...

    RăspundețiȘtergere
  4. greenfield: Bate la ochi pielea, mai ales dacă-i de crocodil...

    RăspundețiȘtergere
  5. nici macar nu era de crocodil, sau cine stie, era din petice...

    RăspundețiȘtergere
  6. greenfield, nu e nevoie sa te duci pana in italia sa ramai fara portofel. de sau fara corocodili gentile si locurile de depozitare a banilor sunt destinate imprumutului permanent sau nu.

    RăspundețiȘtergere
  7. bai nea varanuse acum esti si critic matale, te cam iei de noi astia fraierii de-ti scriem pe blog, ha?

    pai baiatul asta sarmis a vrut sa spuna ca grenfidici e cam fraier de a lasat buzunarul nefermuarat si asa a pierdut banii ca prostu.
    Si sunt deacord ca nu trebuie sa pleci ca tembelul pana in italia sa-ti lasi buzunarul pradat cand e foarte simplu sa mergi cu autobuzul pe la tic tac sau gara si te fac baietii veseli de nu te vezi.

    RăspundețiȘtergere
  8. harpon: Nu-nţeleg de ce doar băieţii veseli să aibă carte de manglitor? Fetele-s mai triste? Nu vedeţi că numai ele iau medalii la Beijing?

    RăspundețiȘtergere