joi, august 28, 2008

Cît de prost poţi fi?

Aşa era poza pe net, de unde-am şterpelit-o. Corect e nu fi.
DECRET : Cantitatea de inteligenţa e constantă pe Pămînt. Populaţia e în continuă creştere.
Poţi fi prostuţule (prostuţo) pentru cineva care te iubeşte. Mare prost (proastă) mai eşti, pentru prietenii care constată c-ai ratat ceea ce ei nu ar fi ratat. Dar mai poţi fi şi prostu (proasta) dracului pentru cineva pe care l-a afectat o atitudine, o faptă de-a ta.
Boule, vaco, imbecil patentat, cretin cu spume, dobitoc sinistru, idiot cu crengi, sunt expresii pe care, într-o viaţă, le auzi sau/şi le foloseşti măcar o dată.

Ia să văd şi de la voi cîteva expresii pe care nu le-am mai auzit. Am nevoie de noutăţi.

foto: eQuilibre.com

9 comentarii:

  1. Pamflet
    Aoleu! Iata o tema indubitabil „about live” si induiosator de provocatoare. Da. Ati deschis Cutia Pandorei, uite o prostie cutezatoare, si sa va fie (de) bine, Varanus! Da. Va lipseau deci injuraturile pe blog. OK! Subiectul e la indemana orisicui, de la A la Z, caci repertorial, tema e vasta si incomensurabila prin diversitatea/inventivitatea ei coplesitoare. S-ar putea edita si o culegere in mai multe volume sau un manual scolar pentru ciclul primar, iar autorul ar primi Premiul Academiei Romane si gradul de Cavaler. Da.
    Introducerea fiind facuta, sa trec la continut. Desi ma simt atinsa in prostia mea de a activa prosteste pe un blog intelept, perseverez ca proasta, fara limite, filosofal, amintind lumii destepte ca prostia e un dat ancestral uman, deci e o boala congenitala incurabila. Da. Deci prostia e inepuizabila si se regaseste in toti si in toate, nu numai in formele ei verbale liber exprimate, "dragastoase", familiare, amicale sau stradale. Astea din urma sunt cele mai picante! Da. Mai „nasol” e ca prostia te poate costa si viata, deci e mai scumpa decat domnia! Daaa...
    In privinta noutatilor solicitate, va pot doar sugera simbolistica si sinonimele incomprehensibile.
    In caz ca n-ati inteles nimic si v-am facut capul mare, dau microfonul barbatilor in incheiere, sa va informeze ei „direct” si fara menajamente. :))
    (Hai ca l-am „luat” si pe analistul Sarmis! Da). =))
    Doina

    RăspundețiȘtergere
  2. PS. Voiam sa spun in incheiere ca dau legatuta in studio barbatilor activi ai blogului, pentru exemplificari novatoare. Eu nu cutez, ca mai sunt luata de obsedata... :))
    Doina

    RăspundețiȘtergere
  3. Doina: Am propus tema "prostie". A spune cuiva că e prost sau a ţi se atribui acest adjectiv, nu e o injurie. E o constatare. Aşa cred în prostia mea.

    RăspundețiȘtergere
  4. Ca să mă înscriu pe directiva nonconsensuală, protestez şi combat vehement comentariul dumneavoastră! Iar n-aveţi dreptate! Of! Pey, depinde care prost constată constatarea, dom'le! :)) "Ezemplu", poftim : daca mi s-ar "atribui" ultimul şir de "constatări flatante" din articol, eu aş riposta cu un "poem" douăzecist a la Cara, tot constatativ, că naturalia non sunt turpia, e? =)) E!
    Doina

    RăspundețiȘtergere
  5. Stimata si mult apreciata Doina, are dreptate si cu remarcabila sa eleganta , paseaza raspunsul direct.
    Dar ce este prostia la care facem referire? Poate fi podoaba frumusetii, caci ea daruieste ochilor trista stralucire a elesteelor sumbre si linistea greoaie, uleioasa, a marilor tropicale, si sa fiti siguri ca un prost gaseste intotdeauna un alt prost care sa-l admire, caci numai inzestrat cu stupiditate si cu digestie solida, omul poate infrunta multe.Asa ca nu-mi cere prieten drag , sa fac ceva atat de simplu. E buna totusi ideea ta .

    RăspundețiȘtergere
  6. Sarmis, ne-aţi dat o definitie atât de poetică şi de măgulitoare a prostiei, încât ne-aţi liniştit pe toţi... :)) "Lacul lebedelor" al lui Ceaikovski ar ilustra perfect ideea.
    Sunt de acord că prostia e tot mai admirată, fiind confundată cu valoarea de către alţi proşti, precum şi cu faptul că poate constitui un scut împotriva enervării. Prostia umană merită să fie "proslăvită" deci, căci e universală, iată argumentul ei forte...
    Doina

    RăspundețiȘtergere
  7. Sarmis: Eu mă întreb cum dracu se face că, pe oricine ai povoca la o discuţie despre prostie, răspunde invariabil: "România-i plină de proşti!" Chiar şi eu sunt de aceeaşi părere...

    RăspundețiȘtergere
  8. Ca dovadă că românii sunt totuşi în consens naţional măcar în privinţa asta. În rest, avem o atitudine critică la tot ce nu e corect pe toate coordonatele : în România, în stratosferă, blogosferă, etc. :))
    Doina

    RăspundețiȘtergere
  9. :)) Bravo! Asa reclama, asa raspuns. Comentariile sunt insa savuroase. Am sa mai trec.

    RăspundețiȘtergere