vineri, august 15, 2008

ATELIER HORIA GHELU







Am amînat nepermis de mult postarea acestor imagini care reproduc cîteva din lucrările maestrului Horia Ghelu, aflate în atelierul acestuia.
Vă fac părtaşi la bucuria pe care o simt oridecîteori le privesc. La emoţia duioasă care îmi umple sufletul de frumuseţe, prospeţime şi energie.
Linia sigură, tuşeul jemanfişist şi delicateţea forţei cu care artistul decantează esenţe de lumină transfigurate în idee, sunt expresii minimale care se apropie orbital de miezul fierbinte al manierei Ghelu.
E, în fiecare tablou, o explozie de viaţă, dirijată într-o viguroasă rigoare clasică, în respect faţă de proporţii şi faţă de bunul simţ al tăieturii de aur.
Personaje umane cu forme perfecte, ideale, pozate ca pentru o altă Renaştere, cea a Mileniului Trei.
Observaţi secunda mişcării surprinsă în cea mai spectaculoasă desfăşurare a sa.
Observaţi, printre trăsăturile de pensulă doar aparent necontrolate, expresia personajelor: e una ascunsă publicului. Nici fecioarele, nici clownul, nu au ochi! Nici chiar Dumnezeu nu ne priveşte, binecuvîntîndu-ne. De ce s-ar uita cineva la noi?
Observaţi glezna lungă şi aura de puritate care le înconjoară.
Observaţi tonurile de gri şi violet cu care cochetează, expert în senzaţii, Maestrul.
Şi ceva muzică, nu auziţi? Pare Simfonia Destinului, ce ziceţi?

12 comentarii:

  1. Lucrarile artistului imi inspira o masculinitate dezinvolta ancorata in realitatea actuala. Sunt faaascinante , multumesc ca mi-ati facut cunostinta cu ele! Sa le tot admiri... O creatie vocal simfonica a lui Bach ca ilustratie muzicala mi s-ar parea mie si mai potrivita.
    Doina

    RăspundețiȘtergere
  2. Doina: Da, bine şi Bach, deşi luptelor de culoare care înconjoară personajele, li s-ar potrivi poate chiar şi Wagner. Vorbeam de o supradoză de masculinitate în maniera ghelistă, de-aia mă gîndesc că moş Bach e cam moale...Dar, în fine, mă bucur că v-a plăcut!

    RăspundețiȘtergere
  3. Complicati prea mult comentariul.
    E foarte interesant modul de abordare al pictorului.Numele mi se pare cunoscut . Ghelu stiu ca a fost un mare profesor de teatru.Exista legatura cu persoana?
    Pictura practicata de Horia Ghelu e puternica si profunda.Vreau sa stiu mai multe despre el si sa-i vad si alte creatii.

    RăspundețiȘtergere
  4. Sarmis: Maestrul Ionuţ Horia Ghelu este fiul regretatului om de cultură Ion Ghelu Destelnica. Aflaţi mai multe de propriul lui site.

    RăspundețiȘtergere
  5. E buna chestia asta cu pictorii. fratioare trebuie sa fii putin sarit de pe fix sa pictezi asa , dar imi place si pricep eu e un pictor tare si probabil apreciat
    Mi-a placut chestia cu simfonia destinului cu bunul simt al taieturilor de aur , da, e tare si comentariul si e interesanta si pictura omului.
    observ ca tema e religioasa , mistica in toate tablourile sale, inseamna ca tipul e insemnat,probabil e un om deosebit.
    Bravo varanuse frate ca ne mai arati si chestii de astea. Asa da frate.

    RăspundețiȘtergere
  6. harpon: Ar trebui să vedeţi cîteva biserici pictate de Maestrul respectiv, dacă vă chiar interesează stilul. Să văd pe unde mai am imagini cu lucrări mari, ca să vă mai uimesc niţel. Am uitat să spun că Ionuţ Horia Ghelu e născut în Bacău.

    RăspundețiȘtergere
  7. dupa cum am mai dat-o , e tare pictorul si ma simt de mare fel cand ii vad chestiile astea de pe blogul tau. Da , fratioare , bravo lui ca-i din bacau si bravo lui ca-i din familie de artisti de mare fel. Respect frate si numai de bine.

    RăspundețiȘtergere
  8. Respect, respect, da vreo bisericuţă de pictat nu ştiţi pe undeva? Că-i atestat de ditamai Patriarhia.

    RăspundețiȘtergere
  9. pai care-i treaba nea varanuse, ce nu gasim noi ceva de pictat? cu plata o fi mai complicat. Ca tipul are talent cu carul. ce a mai pictat omu ? ca nu cred ca e doar la stadiul de trei tablouri si o bisericuta. pare mult mai tare de atat.

    RăspundețiȘtergere
  10. Harpon: Ei, poftim! A pictat sumedenie de biserici prin toată ţara, a avut o grămadă de expoziţii. Pe Google la HORIA GHELU îi găsiţi site-ul.

    RăspundețiȘtergere
  11. bravo lui , am vazut ceva si imi excita cerebelul placut. e bun omu!

    RăspundețiȘtergere
  12. Stai linistit fratioare ca esti prea de-al nostru sa ti-o iei pentru atata. Sunt pe sensul tau si mergem pe aceeasi directie, for ever.

    RăspundețiȘtergere