sâmbătă, ianuarie 07, 2017

Găinile intelectuale

  Gerul Bobotezei. Cele trei găini şi domnul cocoş arată ca nişte ciori zgribulite. Nici nu mai cârâie a salut când le duc de mâncare.
  - Băi Vasile, tu care-ai avut toată viaţa orătănii, ia zi-i, cam la câte grade sub minus îngheaţă găinile?
  Pentru cine nu ştie, prietenul meu Vasile e un celebru personaj din Cartier, care, pe vremuri avea doi cai albi uriaşi şi o căruţă cât un tir cu care aducea lemne din păduri. Când era vreun deal de urcat şi caii nu mai puteau trage căruţa cu buşteni, Vasile îi dezlega, îi punea pe încărcătură şi se-nhăma el în locul lor. Decând nu mai e voie cu atelajele pe şosele, Vasile a vândut caii şi căruţa şi s-a apucat de comerţ cu maşini. Nici păsări nu mai creşte şi nici alte animale, cică nu rentează. De Crăciun taie porc cumpărat de prin satele vecine.
  - Bătrâne, io n-am prea pomenit să-ngheţe găinile. Când aveam păsări, le ţineam într-un şopron la temperatura ambientală, minus 20 - 30, cât o fi fost. Da n-am găsit niciuna ţeapănă de frig. Doar alea din congelator.
 - Băi, da mi-e milă de ele, stau ca proastele-n zăpadă şi nici nu mănâncă, ce să mai zic de ouă.
 - Ce să spun? Ale mele se ouau şi erau vioaie, da na, erau găini de ţară. Ale tale-s de oraş, mai intelectuale, mai romantice, deh

...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu