duminică, august 10, 2008

VREAU SĂ FIU LUP


Cîinele meu Lup latră. Ştie el de ce. Lup nu latră aiurea. Lup nu-i prost. Dacă-i e foame, lasă coada în jos şi se linge pe bot. Semn clar că are burta goală. Cînd nu-i nimeni acasă, stă lipit de grilajul porţii şi se uită pe stradă, în aşteptarea stăpînilor. Dacă-i e sete, bea apă. Dacă-i e foame, mănîncă. Dacă n-are chef de nimic, se tolăneşte la soare. Dacă are poftă de joacă, ia o piatră în gură şi ţi-o aduce la picioare. Te priveşte-n ochi răbdător pînă te-nduri să iei piatra şi s-o arunci cît mai departe. Ţîşneşte ca din praştie şi-o caută. Din iarba înaltă nu i se vede decît coada, fluturînd ca un drapel de luptă. Vine ţanţoş cu piatra în gură.Ţi-o depune la picioare şi aşteaptă să-l mîngîi. Dacă te faci că arunci piatra şi-l păcăleşti, îşi pune coada-ntre picioare şi se retrage la el în coteţ. Lup e deştept. Nu-l poţi prosti şi nici nu ştie de glumă. Mi-ar plăcea să fiu Lup.

Sîmbătă efectuam, ca tot românul, obişnuita operaţiunea de zapping. La o televiziune, am dat peste un sondaj de opinie în care întrebarea era ce vă enervează cel mai mult în România. Din vreo douăzeci de intervievaţi pe stradă n-a fost unul să nu menţioneze că prostia e cel mai puternic factor de stres care-l scoate din sărite.

Deodată m-am gîndit că dacă m-ar fi prins şi pe mine ăla cu microfonul pe stradă, primul cuvînt care mi-ar fi venit în gînd ar fi fost tot prostia. Am simţit că mă-ncălzesc de nervi, dîndu-mi seama că nu sunt cu nimic deosebit de ceilalţi, că sunt în aceeaşi oală cu ei, că gîndesc la fel cu marea masă, că nu-s deloc special, aşa cum îmi plăcea să cred pînă atunci. Ce mama dracului, toţi se enervează pe prostia românilor, dar niciunul nu bagă de seamă că şi el e român? Bun, şi pe mine mă enervează prostia unora, şi, dacă-i întrebi pe ăia care mă enervează pe mine cu prostia lor, ce-i enervează pe ei cel mai mult, or să-ţi spună că prostia celorlalţi îi scoate din pepeni. Adică, inclusiv prostia mea!!!

În România, nimeni n-ar recunoaşte că-i prost, nici să-l pici cu ceară. Şi, de fapt, aşa e. Românii e deştepţi. Atîta inteligenţă nativă musteşte pe plaiul mioritic, încît nu-i de mirare că un cizmar poate ajunge preşedintele ţării sau că un cioban are partid. Mirarea e, însă, de ce naiba o duce atît de prost o naţiune atît de deşteaptă?

Lup e deştept. Nu-l poţi prosti şi nici nu ştie de glumă. Mi-ar plăcea să fiu Lup.

Căci, dacă ţara mă vrea prost, prefer să fiu cîine.


8 comentarii:

  1. Trebuie să te hotarăști. Ori lup ori varan.
    Cred ca varan spurcat la gura îți șade mai bine.

    Dedi

    RăspundețiȘtergere
  2. anonim: Da, al dracului de spurcat! Şi nu mă mai ia dracu odată!!!

    RăspundețiȘtergere
  3. Poate că încă nu corespunzi.

    Dedi

    RăspundețiȘtergere
  4. nu inteleg nimic . poate l-ai schimbat pe cuchi, sau asta-i lupul periculos din spatele lui cuchi sau ce naiba frate esti chiar tu.....

    RăspundețiȘtergere
  5. Domnilor , sa fim clari. Nu-i bine sa fii caine. E deja o faita care ne sfasie din parlament, guvern si administratia locala. Nu trebuie sa vrei nici lup sa fii ca poti fi interogat, si executat ca ursul din Brasov, fara nici o judecata la tribunal.

    RăspundețiȘtergere
  6. Bei, lupilor de mare ce sunteti voi , mai lasati si seful sa respire.

    RăspundețiȘtergere
  7. Stimabile Harpon, sper ca nu esti si tu lup. Cat despre Varanus, poate sa respire sanatos cat vrea si daca vrea, ca doar e Varanus domnule draga!

    RăspundețiȘtergere