luni, noiembrie 10, 2008

RÎSU-PLÎNSU'


Am văzut un film înfiorător de lucid despre
demitizarea lumii în care trăim, care
mi-a lămurit cauzele crizei economice şi
care prevede falimentul inexorabil al finanţei
mondiale într-o viziune apocaliptică, dar bine
susţinută cu argumente reale. Un eseu vizual
despre evoluţie, constiinţă, viaţă, adevăr,
meditaţie şi despre transformarea omului
prin continua observaţie a propriei sale naturi
şi a ceea ce-l înconjoară.
Filmul, cu o durată de patru ore, este ZEITGEIST,
(din germ. Spiritul epocii)
cel mai vizionat film din istoria internetului.
Autorii lui demontează marile mituri ale acestei
epoci care - pretind autorii - e pe sfîrşite :
Banul, Religia, Globalizarea. Am reţinut o frază
rostită de Krishnamurthi în anii 60:
"NU ESTE UN SEMN DE SĂNĂTATE SĂ FII BINE ADAPTAT
LA O SOCIETATE BOLNAVĂ."

Dar, pentru că în România,"spiritul epocii"
e dominat încă de umor, redau mai jos şi bancul
primit de la Marina pe email:


Un cioban îl întreabă pe celălalt:
- Cum se spune, măi, funicular sau furnicular?
- La ce?

Alegeţi ce vreţi!

14 comentarii:

  1. Hmmm, am vazut de ceva vreme filmul. Nu pot sa spun nici ca am leshinat, nici ca am trecut indiferenta. Sunt descrise mai mult sau mai putin sumar niste "subiecte" enorme, cumva intr-o alta maniera decat am fost obisnuiti. A le lua de bune, cat si a le lua de neadevaruri, mi se pare cel putin hazardat. Eu chiar sunt curioasa daca exista multe persoane carora li s-a dat tot "sistemul" peste cap doar urmarind filmul :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Lialia: E, nici chiar aşa! Nici sistemul vechi şi nici cel nou nu mi-au dat "sistemul" meu peste cap, d-apoi un film... De-aia am postat şi gluma, ca să se vadă că valorile mele sunt ferme şi nedemontabile. Cu una, cu două. :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Despre film nu ma pronunt ca inca nu l-am vazut. Bancul este, insa, extraordinar de bun si de relevant pentru sistemul nostru. Felicitari, bun banc!

    RăspundețiȘtergere
  4. Heeei, nici nu m-am gandit la tine! Dar am auzit "voci" total bulversate de filmul asta. Si mi s-a parut daca nu patetic, cel putin amuzant. Da, bancul e f tare :D

    RăspundețiȘtergere
  5. Lialia: Ce să zic, cui nu-i plac mîngîierile pe creştet? Fie şi postludiu:).

    RăspundețiȘtergere
  6. Ca interludiu, adaug si eu ca bancul e "total"! Multumesc pentru buna dispozitie oferita. Risul e sanatos.
    Doina

    RăspundețiȘtergere
  7. Doina: Pînă la urmă, între preludiu şi postludiu, aleg interludiu. Că, deocamdată ţine cel mai muuuuuult! :)

    RăspundețiȘtergere
  8. Harpon: Ai observat ce discretă e prezenţa fratelui tău Doina în ultima vreme? Oare de ce?

    RăspundețiȘtergere
  9. cred ca sta si vegheaza si ea ca si tine uneori, privind cu intelegere materna zbaterile noastre cotidiene in incercarea de a ne lumina in cele din urma...

    RăspundețiȘtergere
  10. Va e dor de Doina, hai? Pai, eu nu ma pot adapta la puzderia asta de pu shi pi shi fu shit, asa ca m-am imbolnavit. :)) Despre ce sa comentez, fratilor?
    Vad insa ca va descurcati de minune si fara mine, nu-i nica! :)))
    Doina

    (Harpon e acelasi tip simpatic, salutari! Si sa nu ziceti iara ca-s off topic, ca am vazut liste intregi de comentarii of of!) =))

    RăspundețiȘtergere
  11. Doina: Harpoane, sări! Uite la Doina cum umblă cu răutăcisme şi se alintă!

    RăspundețiȘtergere
  12. Stati, luminati-ma, ca nu inteleg. Adicalea io cu ce umblu, mai? Si ma alint cu cine? Pe blog, mai?! :))

    Asta ca sa ma adaptez turnurii sau turnului. Cum se spune, mai?
    Sariti cu explicatia! :))

    Uite comentariu implacabil, clar nevazator, in spiritul epocii si in tema. :))
    Doina

    RăspundețiȘtergere
  13. Doina: Supercomentariu, zic. Şi pe bună dreptate zic, o groază de întrebări fără de răspuns!

    RăspundețiȘtergere