miercuri, noiembrie 26, 2008

Lanţul trofic de supravieţuire

Mare brînză a inventat Băse, ce să zic.
A descoperit roata. Dar, recunosc, a pocnit o lovitură de imagine de maximum de punctaj. De sute de ani, să cumperi produse autohtone e modul firesc de supravieţuire în ţările civilizate. În Elveţia, de pildă, am găsit la market vin de 1 (un) FRS litrul, excelent. Am luat 2 sticle, să fie. La vreo două săptămîni, la acelaşi magazin, am însoţit un prieten care avea de făcut cumpărături. La raionul de vinuri, tipul s-a repezit la CAVES DE ROMMANEL, un vin din zonă, cu 18 FRS. Sticla de 500ml.
Zic: Ştiu eu un vin super, la 1 FRS litrul.
El: Da, ştiu, e pentru imigranţi. Eu iau Caves de Rommanel pentru că-l face vecinul meu, pe dealul din faţa casei. Dacă eu şi alţi vecini nu-i cumpărăm vinul, o să dea faliment. Dacă el nu mai are bani, nu mai cumpără pîine de la vecinul meu Jean-Pierre şi dă şi ăsta faliment, nu mai face reparaţii cu firma mea şi dau şi eu faliment. E un lanţ trofic, înţelegi?
Şi mai e ceva. Specialiştii au stabilit că organismul omului asimilează perfect alimentele care
se produc în zona în care trăieşte. Chestie de energii pozitive.
Lanţ trofic, asta tre să facem, ca să supravieţuim.

2 comentarii:

  1. :) De-aia sunt eu aşa plină de energii pozitive, că toată vara manânc roşii şi vinete şi ardei crescute de tata în curte (uimitor, chiar pe centura Bucureştiului, deci, se poate şi la oraş). Şi de-aia e el sănătos şi tânăr la 64 de ani, că după stres la birou îşi pune galoşii si stă prin grădina lui. Şi toamna culegem struguri şi tare mai e bun mustul şi iarna vinul nostru fiert :) Ceea ce vă doresc şi dumneavoastră.

    RăspundețiȘtergere
  2. Lialia: Sunt fericit că v-aţi lămurit de ce sunteţi aşa plină de energii pozitive.
    Eu nu.
    Dar vă mulţumesc pentru urarea sinceră de final.:)

    RăspundețiȘtergere