marți, ianuarie 20, 2009

OBAMA - Schimbul de noapte


Am ascultat atent, emoţionat, imnul Statelor Unite magistral şi cu totul altfel decît îl ştiam, cîntat de Aretha Franklin. Doamne, a trecut un milion de ani decînd dansam la reuniunile tineretului, la Clubul 1 Mai, cu Aretha. Deci, am fost impresionat de baba Aretha, de mulţimea adunată între Casa Albă şi Capitoliu şi, tare de tot, de discursul noului prezident.
Obama a avut un speech ardent, fără patetisme, estetic, etic şi dialectic.
El a spus că economia americană este "victima lăcomiei şi iresponsabilităţii", că modul în care utilizăm energie este criminal, a promis că Statele Unite vor "începe să se retragă din Irak în mod responsabil" şi le-a spus extremiştilor că-i va termina. S-a referit şi la şcoală, ştiinţă şi tehnologie, care trebuie să-şi recapete locul în lupta pentru un viitor mai bun. Slăbănogul negricios părea absolut sincer.
Mi-a plăcut mult cînd a afirmat că indivizii care cred că vor răzbi prin corupţie, terorism şi înşelăciune nu mai au nici o şansă.
Asta chiar vreau s-o văd! Şi-l invit şi în România, pe banii mei, să dea cu ei de pămînt.
Dumnezeu să-l ajute, dacă tot crede că americanii au ales să spere că el este providenţialul salvator al umanităţii!






9 comentarii:

  1. Las ca nici schimbarea nu-i asa lucru rau.

    RăspundețiȘtergere
  2. La ce aşteptări supraomeneşti sunt de la el, tare sunt curioasă cum şi ce o să facă. Dar deh, la ei nu prea se poartă nici să te învingă sistemul, nici să promiţi şi să nu faci, că acolo există opinie publică şi societate civilă şi te mănâncă ăia de viu! Mă rog şi eu să-l ajute Ăl Bătrân, că dacă tot se dă de acolo ora exactă planetară şi intergalactică, nu ne-o fi nouă mai rău dacă lor începe să le fie iar bine.

    RăspundețiȘtergere
  3. Mircea Popescu: Am făcut o revoluţie pentru SCHIMBARE şi am votat ,la propriu, SCHIMBAREA de vreo şase ori(90,92,96,2000,2004,2008. Eu însumi, în plan personal, am hotărît să mă schimb de vreun milion de ori în viaţa asta. Ei, şi? Ce-a ieşit?

    RăspundețiȘtergere
  4. Lialia: Dacă tot le-a cerut americanilor să reconstruiiască America, oare cît de greu ar fi ca Băsescu să facă o cerere ca România să devină al 52-a stat al SUA? Poate ne reconstruieşte licuriciul cel mare şi pe noi.

    RăspundețiȘtergere
  5. Că dacă ne-ar cere cineva nouă să ne schimbăm şi să reconstruim împreună, am sări de cur în sus: noi suntem deja perfecţi! Ce-ar mai fi de schimbat??? Iar eu cu ăla sau aia nu reconstruiesc nimic!
    Când om învăţa şi noi ce înseamnă voluntariatul, altruismul, lungul nasului, curtea proprie înainte de holbatul în curtea celorlalţi, poate atunci ...

    RăspundețiȘtergere
  6. Lialia: De la cine să-nveţi? De la Băsescu? Hă hă hă!

    RăspundețiȘtergere
  7. Val, eu cred că am putea învăţa şi de capul nostru, că doar nu suntem doar turmă de oi care facem doar ce ne împinge ciobanul de la spate să facem. Eu sunt teoretic un nimeni, dacă spun că donez haine, plantez copăcei, vreau să donez sânge măcar de două ori pe an, se ia cineva după mine? Sau trebuie să hăhăi şi să mă depsoi la televizor ca să fiu băgată în seamă? :D

    RăspundețiȘtergere
  8. Acelasi eveniment, un alt punct de vedere :

    http://mtorsan.blogspot.com/2009/01/2009-insect.html

    RăspundețiȘtergere
  9. Mi-a placut tot discursul si chiar mi-a placut ca a tinut discursul liber, fara o hirtie scrisa cu nu stiu ce carcatere, ca s-o poata vedea, cum fac altii...

    RăspundețiȘtergere