vineri, ianuarie 16, 2009

ŢOPÎRLĂNIA ISTERICĂ


Aveam, pe vremuri, un director pe care-l apucau deseori pandaliile şi urla la toată lumea, înjura şi jignea pe cine i se nimerea în cale, fireşte, fără nici un motiv. Pur şi simplu aşa-i venea lui cheful, ca să arate că e şef şi ca să bage groaza-n noi, subalternii. Cel mai nasol era că venea aproape de tine şi te-mproşca cu salivă. Chiar dacă eram mîna lui dreaptă şi aveam "onoarea" să-i fac şi toate treburile lui de mare director, eu eram mereu primul pe listă.
Într-o bună zi, cînd l-au apucat istericalele şi, din senin s-a apucat să zbiere la mine spumegînd, m-am apropiat de el şi l-am plesnit cu sete peste bot. Cei doi-trei colegi care erau acolo, au înmărmurit.
Mi-am zis, n-are decît să mă concedieze, în pizda măsii,dar măcar m-am răcorit! El a căscat ochii a surpriză,apoi şi-a acoperit faţa cu mîinile şi-a-nceput să plîngă în hohote. Lacrimile i se amestecau cu balele şi cu mucii, ca la copii mici. Mi s-a făcut o milă imensă de el. Big Bos se smiorcăia ca o fată mare şi scîncea: "Ce mi-ai făcut tu mie, Valule! ĂĂĂ! Ai dat tu în mine???ĂĂĂ!!!Tu, omul meu de încredere???" I-am dat o batistă să-şi şteargă secreţiile. Apoi i-am turnat un pahar cu apă şi l-am lăsat să-şi lingă rănile.
Povestea a făcut repede ocolul instituţiei şi toată lumea mă întreba unde mi-am găsit de muncă.
Nu numai că nu m-a dat afară, dar mi-a mărit şi salariul. Nu l-a mai auzit nimeni de-atunci ridicînd tonul la cineva.
Astfel, se vede că un tratament ferm şi decis, aplicat la momentul oportun, limitează, dacă nu chiar anihilează complet, efectele ţopîrlăniei isterice.

6 comentarii:

  1. am avut un sef care facea cam la fel, mai putin cu ploaia de saliva. nu ma afectat prea mult, de obicei ieseam din biroul lui si ii spuneam ca voi reveni cand se calmeaza, alteori ma pufnea rasul. nu sa schimbat nici azi, si au trecut vreo 13 ani de at, in schimb eu dupa 10 ani am plecat de buna voie la ceva mai bun.

    RăspundețiȘtergere
  2. :)) Bine, Vaaaal! :))) Eu pe o dementă de şefă incompetentă şi isterică doar am ameninţat-o că o bat ca-n piaţă şi s-a potolit :))

    RăspundețiȘtergere
  3. Felicitari! Eu am avut sefi, directori, ministri-adevarati zbiri, mi-au mancat nervii, dar m-au promovat tot timpul, atat cat se putea. Ma trimiteau in delegatii externe, ma judecau, zbierau la mine, apoi iar ma trimiteau in delegatii. Nu i-am plesnit niciodata, desi meritau, mi-am inecat amarul in mine si mi-am vazut de treaba, dar sufeream.

    RăspundețiȘtergere
  4. pe cand lucram in aramata, l-am bagat in vaginu' masii pe un colonel de-mi era sef. m-a turnat la comandant, dar pe asta, ca era om intelept, l-am lamurit de ce am facut-o. si acum, dupa 15 ani, injuratu' ma saluta oriunde ma-ntalneste.
    ce-mi place!
    in liceu, profului de sport, care teroriza toata clasa, i-am transformat cosarca in care palmase rosii ciordite de pe tarla in recipient pe multe gauri curgator de suc de rosii. i-am zis ca-i dau si doua peste bot, daca se mai agita prin preajma mea, ca-s nevricos si reactionez necontrolat. si ala, astazi, ma opreste pe strada sa ma-ntrebe de sanatate

    RăspundețiȘtergere
  5. Ei, vedeţi? Aia-nseamnă să ai sînge-n instalaţie!!!

    RăspundețiȘtergere