sâmbătă, noiembrie 22, 2008

CABOTINII


Mai multe persoane avizate din presa centrală ( nu spun, cine, monşer, ca să te ţin în tensiune!) mi-au sugerat, încîntate de idee, să transform proMEDIAfest într-o competiţie naţională.
Măgulit de mesajele lor, mi-am aprins o ţigară şi-am început să visez: Bacău, oraşul care ţine pulsul mediei româneşti...Wow! Bacăul, din nou fruntea! Doamne, fă să fie adevărat! Cînd am deschis ochii, (lătra Lup la lună), realitatea m-a domolit.

Ne-ar depăşi (financiar) ,deocamdată, organizarea la o scară extinsă.
Pe de altă parte, reaua-credinţă cu care au fost contestate toate ediţiile galei băcăuane, mă face să fiu extrem de rezervat şi în ceea ce priveşte organizarea ediţiei 2008.
Nădăjduiesc însă mereu, indiferent de cîte şuturi iau, că, într-un tîrziu, bunul simţ care obligă la respectarea regulilor (oricare ar fi ele) va fi mai puternic decît orgoliile fără acoperire ale celor care cred că pot mai mult decît sunt în stare să facă. Slavă Domnului, nu-s prea mulţi. Şi-s uşor de depistat. Ei sunt cei care semnează emfatic articole confuze, pline de greşeli de gramatică sau de exprimare, dau copy-paste fără nici o jenă ori pun titluri aiuritoare.
Cabotinii, îi ştii, specia aia convinsă de genialitatea ei. Cabotinii, incompetenţi şi impostori cu ei ne luptăm.
Din păcate, nu numai în presă, dar şi în justiţie, în politică, peste tot în societate.
Cabotinii (să dau şi definiţia din DN: I. cel care, prin voce, mimicã, vocabular, urmãreşte sã se facã remarcat. II. adj. prefãcut, fals, teatral) din presă nici măcar nu sunt conştienţi că starea de rahat în care suntem cu toţii, inclusiv domniile lor, li se datorează.
Într-un grad foarte ridicat.
Îl citez cu tot respectul pe Andrei Pleşu: mi-e dor de cît mai mulţi domni, cu obraz subţire, bizantin!

Un comentariu:

  1. fa-o, nene, nationala! asa nu ne vom injura si manca de cur numai noi intre noi, "granzii" din Bacau, ci vom avea ocazia sa-i balacarim si pe altii, din toata tara.
    ma si aud spunand, printre dinti si verde de invidie, ca "papagalul ala de Tuca mi-a suflat premiul numai pentru ca e din Bucuresti, nu pentru ca are valoare. pen' ca altu' ca mine-n presa nu-i". in timpul asta, alti "n" frustrati, aidoma mie, mi-ar da dreptate apasat si pufaind turbati din tigara. e nevoie de un suflu nou, nu crezi, batrane?

    RăspundețiȘtergere