joi, septembrie 11, 2008

PODUL DE PIATRĂ


Subiectul dureros al podului de la Bacău s-a încheiat. Astăzi, măreaţa construcţie, " cel mai mare pod din România", a fost inaugurat. A venit don Tări şi-a taiat panglica, deci e gata. Cu mai bine de un an întîrziere şi totuşi, cu patru zile înainte de termen. Nu pricepeţi? Ei, şi?
Am trecut în seara asta peste Domnul Pod şi, ce să zic, mi-a plăcut. Şi giratoriul plin cu flori mi-a plăcut. Şi lumina. Mi-a fluturat sufletul de mîndrie că sunt băcăuan şi-am zis: brava Romică, halal să-ţi fie, ai închis gura cîrcotaşilor!
Doar că m-a pus dracu să deschid ContraSensul şi aflu că trecerea peste Bistriţa ne costă 350 000 000 000!!! Adică, 10 milioane de euro. Nu ştim dacă y compris macaraua de încă 1 milion. Cu banii ăştia, în Europa se făceau cinşpe Km de autostradă. La noi, cam numai cinci. Că , la noi, totul e mai scump.
De-aia zice şi poetul : "Ce-ţi doresc eu, SCUMPĂ Românie", şi nu zice, DRAGĂ Românie, sau MÎNDRĂ, sau MAMĂ Românie, BLEAGĂ Românie, sau altfel...
Acu, asta e! Scump, dar face.
Numai că eu am să cer de la Primărie banii pe bicicleta de-am cumpărat-o acu două luni, cînd făceam cu maşina o oră pînă-n centru. Nu pe toţi îi vreau înapoi.
Măcar jumate. Că, dacă respectau termenul de 15 septembrie, nu le mai ceream nimic. Era amortizată investiţia.

4 comentarii:

  1. Da-l incolo de biţiclu! O sampanie, ceva? Nimic?! :))
    Doina

    RăspundețiȘtergere
  2. O fi fost,c-aşa-i normal. Doar că eu lipsec la asemenea momente. Cred că eram pe la Urziceni la ora dopului.

    RăspundețiȘtergere
  3. hahaha, bestiala asta cu "scumpa" romanie. ce ochi de soim ai! :-)

    RăspundețiȘtergere
  4. Cum ar fi să văd lumea şi cu celălalt ochi??? Bine că m-a ferit Dumnezeu!

    RăspundețiȘtergere