vineri, septembrie 26, 2008

BUCUREŞTI, BUCUREŞTI, CÎT DE DRAG ÎMI EŞTI!!!





Sunt siderat de ceea ce văd aici.
Contrastele sunt atît de mari,
încît nu are rost să le comentez.
Totul este extraordinar de frumos şi extraordinar de urît.
De la una la alta faci doar un mic pas.
Am surprins tot ce vedeţi în centrul capitalei. O vitrină cu un portret într-o ramă superbă, şchioapă de un ornament.
La cîţiva metri, scandal. Un bengos şi-ai lăsat merţanul ultimul tip fix pe mijlocul străzii Ion Ghica care dă pe-afară de maşini, de la Universitate spre Lipscani. În buricul metropolei. Un taximetrist îi dezumflă roţile, asistat de un poliţist. Apoi, omul legii dirijează personal o furgonetă care rupe retrovizoarea nemţească.
Şoferii blocaţi înjură rîzînd.
Mai încolo, pe scările pasajului de la Universitate, o fostă profesoară cerşeşte pentru nepotul ei bolnav de epilepsie.







Acum plouă penibil.

9 comentarii:

  1. Da, Varanus. Multe sunt penibile, triste si deprimante in tara noastra de dor, nu doar in metropola noastra si nu doar toamna. Discrepanţele sunt evidente la tot pasul, dar poate asa ne-o fi dat, sa ne batjocorim singuri.
    Doina

    RăspundețiȘtergere
  2. Doina: Ca să pună capac la toate, a venit şi frigul...

    RăspundețiȘtergere
  3. In contextul autumnal, imi mai permit si o sugestie muzicala, pentru cei care o indragesc pe Anda Calugareanu si pe Bacovia :
    http://www.youtube.com/watch?v=GCEwFm6C44w&feature=related
    Sa oftam si liric...
    Doina

    RăspundețiȘtergere
  4. Noi ne-am obisnuit, e zona unde am lucrat o jumatate din viata, in Strada Doamnei. Acolo am respirat cel mai poluat aer posibil din Bucuresti...

    RăspundețiȘtergere
  5. Greenfield: Bine-ai revenit în patrie! Ascult ZOOLOCK pe strada Doamnei.

    RăspundețiȘtergere
  6. Acum vad ca ti-ai "adaptat" avatarul:) Auditie placuta!

    RăspundețiȘtergere
  7. Greenfield: S-a potrivit, asta- tot!
    Prefer Pink Floyd, dar încă n-au scos vreo piesă dedicată scumpei noastre capitale. Sau poate n-am aflat eu.

    RăspundețiȘtergere
  8. si inca nu ai surprins nimic fratioare, astea sunt doar minisurprinderi cotidiene intr-un oras mult mai feroce decat il zugravesti tu cu oarecare surpindere si simpatie ascunsa.

    RăspundețiȘtergere
  9. Harpon: Mă surprinde că-l regăsesc pe Bucureştiul aista la fel de mazac şi de oriental de zeci de ani. Da parcă şi asta-l făcea fermecător cîndva...

    RăspundețiȘtergere