vineri, septembrie 26, 2008

Alt poem de week end


Repetiţie fără costume

Se aprind reflectoare

sau se crapă de ziuă,

oricum,

municipiul ne-a pregătit un nou spectacol de stradă

cu păsăroi, urmărindu-ne

cu mascaţii politici, cu urşii domestici

şi demoazele cu minijupe din piele de şarpe dresat.

Autore de glume,

eu doar zîmbesc

instalat în zădărnicia din spatele scenei.

Dar scena e peste tot.

O mai repet pe aia cu

sexul dramatic de care se moare

rîzînd

şi rămîn la pîndă

să prad mitul etern al umanităţii,

atent să nu se vadă vreo şuviţă ilegală de dor,

inconştient că emit prin conducte esenţe.

Un pluricelular, un vierme şi eu, acolo.

Un semn obscen pe zidul policlinicii cu plată, n-am nici un rol în spectacol,

dar cetăţenii privesc în altă parte, preferă

politichia

şi nu visul meu mediocru,

pe care-l găsesc oriunde pe rafturile bibliotecii centrale,

sub formă de hohot legat în piele.

10 comentarii:

  1. N-am mai fost la BCS de ani de zile, desi am lucrat vis-a-vis de ea ani de zile. Dar in liceu si-n facultate o frecventam des. Acolo am studiat istoria artelor si in final am dat la Comert Exterior...ce ironie, nu-i asa?

    RăspundețiȘtergere
  2. Greenfield: Acum au un raft special, garnisit cu hohote. De plîns, de rîs...Secol ironic trăim, ce mai!

    RăspundețiȘtergere
  3. brava tie varanuse ca te poetesti din an in paste. e friumos sa mai cetim si cate o poema de-a matale . apropos e de-a matale sau e clonata de la vre-un pasaroi poetes?

    RăspundețiȘtergere
  4. Harpon: Nu-i clonată, de-aia-i aşa cum e.

    RăspundețiȘtergere
  5. "atent să nu se vadă vreo şuviţă ilegală de dor [...] sub formă de hohot legat în piele"

    Uite, (si) pentru asta iubesc eu poezia! Superb!

    RăspundețiȘtergere
  6. Mădălina: Mulţumesc, DAR SĂ NU MĂ-NTREBE CINEVA DACĂ HOHOTUL ERA DE RÎS.SAU DE PLÎNS.

    RăspundețiȘtergere
  7. In ceea ce ma priveste, puteti fi linistit. Nu-mi place sa scormonesc mai mult decat mi se ofera. Si apoi, cred ca e clar pentru toata lumea (sau pentru cine trebuie)ca hohotul era legat in piele :D

    RăspundețiȘtergere
  8. Mădălina: Era legat în pielea mea. Despre hohot vorbim.
    Iar tu, ca ziaristă, chiar ar trebui să scormoneşti.
    Dacă nu era hohot, ci doar un fulger care vine, trece, ca un val?

    RăspundețiȘtergere
  9. :) Aici vorbeam doar in calitate de cititor de poezie, nu de ziarist. Cand citesc poezie - care este prima mea dragoste - nu pot fi si ziarist. Probabil spre paguba mea. Mi se intimpla sa ma regasesc in cate un vers (vorbesc de Poezie, nu de Poezia lui Val Manescu, neaparat) atat de mult, incat chiar nu simt nevoia sa scormonesc, sa aflu ce a vrut de fapt, sa zica poetul. In momentul acela, imi asum poezia. Si atat. Mi-e teama ca, scormonind, sa nu cumva sa aflu ca, de fapt, poezia aceea nu e a mea.:)

    A! Mai am mult pana la a fi cu adevarat ziarist :)

    RăspundețiȘtergere
  10. Mădălina: Am înţeles şi-ţi dau dreptate! Tu nu striveşti corola de minuni a lumii şi nu ucizi cu mintea...

    RăspundețiȘtergere