luni, septembrie 15, 2008

DUPĂ DOUĂZECI DE ANI


Băi boule, nu mai umbla cu scheme, cu metafore, chiar

nu vezi că nimeni nu-ţi mai dă nici o atenţie? Chiar nu
vezi că nu mai poţi păcăli pe nimeni cu lamentaţiile tale,
cu alintăturile de adolescent, cu imaginaţia ta? Ce-i tot
dai cu securitatea, cu dosarele tale voluminoase? Nu
ne ocupam noi atunci de ăia care spuneau bancuri cu
Ceauşescu, nu le făceam dosar numai pentru atâta.
Şi ştii de ce? Pentru că frustraţii impotenţi nu erau un
pericol pentru societatea noastră. Ăia care gândeau
fără se afirme, care nu mâncau căcat în public ca
de-alde tine, ăia, da, erau în stare să ne strice
planurile. De ăia ne era frică. Să nu pună la cale
revolte, să nu scrie manifeste, să nu-i facă mustăţi
lu tovarăşu. Noi eram structura, gagiule, şi tot structura
suntem şi acum. Avem naţia română în grijă, asta e
misiunea noastră sfântă. Naţia, băi pulă. Tu ce făceai?
Mare brânză! Ziceai o poantă, două, un banc de la radio
Erevan sau unu cu nea Nicu, pe care-l fabricau specialiştii
noştri, ca să simtă feedbacul. Râdeai tu mai tare ca ăi de
te-ascultau şi, după marea ispravă te mulţumeai să rozi
osu alocat de partid, mai trăgeai un spectacol, mai
proiectai o statuie, mai luai 100 de lei pe patru strofe pe
care ţi le publicau în Steaua Roşie, şi te credeai Dumnezeu.
Erai un căcat.
                De ce ne-ar fi fost frică de unu ca tine? Ţi se

părea că te băgăm în seamă. Noi aveam naţia în grijă.
Naţia, bă, ţi-am mai zis! Tu aveai grija ta, te aveai pe tine,
un punct, acolo, un rahat pe mirişte. Un nume pe un dosar
subţire. Ţi-ar fi plăcut să te facem erou, cum vedeai în
filmele de la video!
               Caisă, află că nouă ne-ar fi plăcut să avem de-a

face cu unu cu coaie, să putem raporta despre el că face
şi drege, că-i periculos, dar cu tine nu s-a potrivit. Erai laş
şi dual şi labagiu, ca şi-acuma. Dacă erai periculos, adică
bun, mă-nţelegi, m-ai fi ajutat şi pe mine să avansez mai
repede, n-ar fi trebuit să aştept revoluţia de căcat ca să
mă ajung maior. Şi ai fi ajuns şi tu mare, aveam noi grijă,
idiotule, mare, prin parlament, ceva, pe la vreo ambasadă,
cine ştie…
               Ce? Te deteşti? Păi habar n-ai cât te detestam eu,

prostănacule! Că trebuia să scriu rapoarte despre tine şi
simţeam că nu meriţi.
               Nu-i, prietene, nici un serviciu secret care să-ţi

blocheze apelurile pe mobil şi mailurile. Asta-i în mintea ta,
ca să-ţi scuzi lenea şi frica şi laşitatea. Aşa ai trăit.
Aşa trăieşti. Leneş şi fricos şi laş. Aştepţi să-ţi cadă din
cer. Te-ai gândit vreodată că a cerşi vine etimologic de la
cer? A cerşi. A cere cerului. Etimologic vorbind, asta ai
fost o viaţă şi asta ai rămas: un cerşetor. Şi dragostea ţi-ai
cerşit-o. Ce, crezi că nu ştim? Ai cerşit de la Ela, de la
Marci, de la Angela, de la toate câte-or fi fost, cu cerşitul
ai avut şi tu o noapte, două de afecţiune, o bucată de pizdă,
de caldură. Niciuna nu te-a iubit cu adevărat, toate câte ţi le
mai aduci aminte, te-au iubit din milă. Te doare, boule?
Să-ţi mai spun că şi nevastă-ta a acceptat să-ţi fie soţie
după ce am prelucrat-o noi?
Noi te-am însurat, Darie, în timp ce tu trăiai în metafore,
aşa cum tot noi ţi-am tuns pletele când o făceai pe beatnicul,
aşa e.
Dar acum, crede-mă, eşti un bou, nu te urmăreşte nimeni,
nu-ţi blochează nimeni apelurile şi emailurile de pe Yahoo.
Te-ai blocat singur. Pur şi simplu nu te mai caută nimeni.
Nici vechii, nici noii tăi prieteni, nici fiicele tale, nici fosta
nevastă-ta, nici măcar sora-ta, nimeni, boule,
dar absolut NIMENI, nu mai are nevoie de tine.
 
               Don colonel, ştii cât de rău îmi pare când

se termină ziua şi trebuie să mă bag sub pătură?
Asta ştii, futu-te-n gât de tablagiu, cât de rău îmi pare
când vine vremea să dorm? Adică să mor până a doua zi?

6 comentarii:

  1. După apelative şi calificative,
    textul acesta ofensiv are o mare încărcătură de revoltă şi furie, dar în acelaşi timp emană şi suferinţă. Articolul mi-a lăsat un gust amar, un anume disconfort provocat de amintiri dintr-o epocă de care vreau sa uit. Zău. Nu că prezentul ar fi strălucitor.
    Doina

    RăspundețiȘtergere
  2. Doina: Nu credeţi că şi generaţiile tinere ar trebui să ştie cam cum era?
    Măcar aşa, vag.

    RăspundețiȘtergere
  3. Foarte bine scris! Ce a fost, a fost... Conteaza ce va veni! Securisti, manelisti, afaceristi, chimisti de mare exceptie.

    RăspundețiȘtergere
  4. Da, am scăpat de dracu şi-am dat de tac-su!!! Sau chiar de bunic-su!

    RăspundețiȘtergere
  5. Nu am uitat si nu vreau sa uit acea perioada .
    E buna vrajeala securisto-comunista, avem ceva de invatat din ea . Nu e mare diferenta in prezent am stiut sa adaptam sa ne acomodam sa dam o alta forma imbecilitatii vechi.

    RăspundețiȘtergere
  6. Harpon: În cele ce sunt, şi-n cele ce mîine vor rîde la soare...

    RăspundețiȘtergere