marți, octombrie 07, 2008

Un basm de Varujan Vosganianu

Scriitorul Vosganian este la tembelizor şi ne spune povestea minunatelor realizări ale guvernării tăricenene. E minunat să trăieşti în România, şi eu, boul, nu mi-am dat seama pînă acum!
Spicuiesc din basmul SF al varujanului: "Eeee, dragii moşului, e minunat că inflaţia e sub control, că profii au primit anul ăsta creşterea economică, deficitul bugetar, dragă Gabi, mai bine-mi tai mîna decît să măresc deficitul bugetar. N-am comensurat expectaţiile, e drept, dar efecul pesimist va fi temperat de inteligenţa administrării crizei. Care criză nici nu există, pentru că bani sunt, leul se apreciază, nimeni n-are de ce se teme că-şi pierde economiile. Metroul, în occident e doi euro, la noi e 30 de cenţi, chiriile sunt mai ieftine ca-n Europa, ţigările, cafeaua, totu-i mai ieftin. Ca să trăieşti ca-n Franţa, salariul în România tre să fie la jumătate! Se poate trăi bine în România, dar să avem şi puţină răbdare, dragii mei!"
Visînd, realizez ce de-a mai vorbe are orificialul de la finanţe! Şi iar ne dă cifre, în termeni reali, majorările vin, salariile sunt deja cam la 500 de euro net!!! El zice că asta nu-i poveste, e o relatare din realitate.
Şi încheie cu " La poveşti merge: au căzut trei mere, unul pentru povestitor, unul pentru ascultător şi unul pentru cui i-a plăcut povestea!"
Mi-a plăcut povestea ministrelului. Ei, şi dacă mi-a plăcut, să-mi dea mărul!
Dar mai mult mi-a plăcut hora durerii în cur pe care-au jucat-o bugetarii în Piaţa Victoriei.
Şi, mai mult ca toate, mi-a plăcut că parlamentarii sunt deştepţi: şi-au tras pensii noi. Da ce pensii!!!

4 comentarii:

  1. Parlamentarii au zis ca ei intretin merele asa ca fiecare si-a luat cate un pom .

    RăspundețiȘtergere
  2. Misha: Nu m-am gîndit, dar ai dreptate. Cu o menţiune: parlamantarii şi-au tras livezi întregi de pomi. Fructiferi.

    RăspundețiȘtergere
  3. Ahaa, de aia-s in pom! Da' merele sunt cam viermanoase. :D
    Doina

    RăspundețiȘtergere