marți, octombrie 14, 2008

Românii cu SKI la coadă


Mi-a plăcut mult un poem pe care l-am găsit alunecînd din blog în blog, de la Paris pînă la blogul lui Igor Cobileanski şi de-acolo pe "nu prea JUR-nalul mEU, M. VAKULOVSKI". Autorul este cunoscut mai ales prin exuberantele cărţi Pizdeţ (roman, 2002) şi Letopizdeţ. Cactuşi albi pentru iubita mea (Ed. IDEA Design & Print, 2004), care au constituit motive de serioase dezbateri, privint raportul dintre etic şi estetic prin saloanele literare. Tînărul moldovean este însă un poet remarcabil, autor dramatic, eseist şi critic literar.



văd tineri cu Che Guevara pe piept

tatuaţi cu Che Guevara
lideri politici cu Che Guevara pe tricouri
oligarhi cu Che Guevara pe portofel
cîntăreţi Che Guevara
poeţi Che Guevara
ce de-a Che Guevara
veneam la lucru şi un bătrîn aurolac dormea dus
sub o bancă din parcul de alături
iar Che Guevara de pe tricoul lui îi veghea somnul
îi liniştea visele
îi pregătea gînduri limpezi
amintiri frumoase pline de viaţă
speranţe mincinoase
tineri tineri tineri cu Che Guevara
în cap
Che Guevara care omora copii
decît Che mai bine Lenin
decît Hitler mai bine Lenin
decît Stalin mai bine Lenin
decît Lenin mai bine Jim Morrison
decît Jim mai bine Jerry
decît Jerry mai bine Henry Miller
decît Henry mai bine uită-te în jur
la părinţii tăi la prietenii tăi la colegii tăi
la ţara în care trăieşti la oraşul în care eşti
uită-te în jurul tău
şi gîndeşte-te la tine
gîndeşte-te un pic mai mult la tine
gîndeşte-te la tine

8 comentarii:

  1. Am ramas fara cuvinte!!!

    Imi place si-mi displace ingrozitor de mult acest poem, senzatia (acuta!!!) de "dupa" fiind aceea a unui "hohot legat in piele". :D

    RăspundețiȘtergere
  2. madalina: Hohotul din piele nu poate ieşi. El e acolo, în fiecare celulă, gravitînd ca o boabă acră de strugure în jurul inimii. Palpiturile ei, fluxul şi refluxul sîngelui din auricul şi din ventricol, hohotul le ritmează. Fără hohotul legat în piele, vine întunericul.

    RăspundețiȘtergere
  3. Aoleo! Sariti cu un pahar cu apa ca lesina blogul! Numai eu vad suprapus si incalecat poemul scris cu majuscule in mov goblenic?? Si la Tina Turner la fel! Colorat nu se-ntelege "nica" si poate ca mi-ar placea si mie sa glisez tarzanic in fel si chip. :))
    Varaaanus!!!
    Doina

    RăspundețiȘtergere
  4. Doina: Ia mai vedeţi o dată! Poate nu-i nevoie de pompieri! Am impresia că dacă deschid în acelaşi timp cu dvs. postul (ca să-l mai cosmetizez), se petrec buclucuri. Tre să apăsaţi tasta F5. Daca persista, ştie la mine, repede! Mulţumesc!

    RăspundețiȘtergere
  5. Domne, io tot o criptograma vad pe monitorul meu colorat si in momentul asta, desi am apasat F5-ul! Am iesit si m-am intors si-am dat de aceeasi pozna electronica. Ce ti-e si cu tehnologia asta! Nu ca n-as putea sa citesc poemul de pe pagina cu comentarii, dar ciudatenia care m-a blocat optic si prima data, persista, asa sa "stie repede la dvs". Fuziunea asta concordanta dintre computere e cu bucluc, frate! :))
    Doina

    RăspundețiȘtergere
  6. Doina: Comentariul la poem aşa este el postat, cu rîndurile uşor încălecate. Am tentat o imagine grafică sui generis:). Scuze!

    RăspundețiȘtergere
  7. Aha, pey asa spuneti! Da' tot nu-i bun. Nica nu-i bun! Schimbati eticheta generica si scrieti "textu-asa cum e", aia cu "mizda pasii" sau ceva si mai exuberant printre dinti si cuvinte insufletite. :D (tot io-s baza aicea...)
    Doina

    RăspundețiȘtergere
  8. Doina: Las-că-i foarte bun şi-aşa! Altu moare şi-aşa n-are!

    RăspundețiȘtergere