luni, mai 11, 2009

ARIANE ŞI-A GĂSIT BACĂUL


Printre marile catastrofe contemporane profund combătute în presă (criza, guvernul ambidextru, vedetele de carton, europarlamentarii de carton, gripa de porc, etc.), existenţa noastră tinde să devină o ştire oarecare. Na, c-am zis-o!
IMU - Intreprinderea de Maşini-Unelte din Bacău era, alături de Uzina de Avioane, una dintre marile mîndrii ale oraşului, pînă în 1990. Tehnologizată la ultimul răcnet al epocii, realizatoarea primei benzi de producţie robotizate, posesoarea celei mai mari maşini de prelucrare prin aşchiere din Sud - Estul european, cu specialişti şi inventatori unul şi unul, IMU a fost vîndută unui consorţiu american, care i-a schimbat denumirea în World Machinery Works. O vreme nu s-a mai auzit nimic de ea.
Dar azi, dau peste o ştire pe flux despre WMW Bacău: La proiectarea si realizarea navetei europene Ariane 5 participa si World Machinery Works, din Bacau, care va produce piesele de mari dimensiuni (pînă la 6 m diametru!!!) pentru vehicolul spaţial. (Trec uşor peste imbecilitatea celui care a scris textul informaţiei şi care nu are habar că o piesă nu poate fi, în realitate, decît tridimensională.)
Nu că m-aş alege cu ceva din povestea asta, dar trebuie să recunosc că mi-e mai bine cînd aud de bine de Bacău.

3 comentarii:

  1. Asa arata orasul meu: ASA ARATA ORASUL MEU:

    RăspundețiȘtergere
  2. ...din cate am tras si io cu urechea,se pare ca ar fi vorba de o masina-unealta ce va sa faca oarece piese...pentru Ariane?! ...nu stiu nimic(prea) precis!...unu' de la palat... care acum fo doujde ani era ,,uneltitor" pe la actuala WMW!...varane ,dau un copy-paste nemernic! ...,,primei benzi de producţie robotizate, posesoarea celei mai mari maşini de prelucrare prin aşchiere ..."...cam asa e,da' daca n'ai fost acolo (atunci)n'ai cum sa stii! ...aproape ca si eu am uitat!...cu bine!

    RăspundețiȘtergere