marți, februarie 10, 2009

ŢIGANE, BAGĂ ŞIŞU-N MINE. TE ROG


Doamne, ce mai plînge lumea după Marian Cozma, handbalistul omorît la Veszprem! Televiziunile se bat pe subiect, reporterii, transmit, în direct, abia ţinîndu-şi lacrimile, ultimul drum al victimei. Prin toate oraşele, maşina care poartă trupul celui care e deja erou naţional care va trăi veşnic în sufletele românilor, e întîmpinată cu spăşită emoţie şi lumînări.
Să se odihnească în pace sportivul Marian Cozma, o spun din tot sufletul.
Dar, iată un dar. Şi cînd apare un dar, hopa şi o problemă. Aceasta constă în faptul că nu pot să nu-l invidiez pe tînărul mort şi să nu-mi doresc să mierlesc şi eu într-o discotecă din Ungaria. Să nu-mi doresc să mă înjunghie o gaşcă de ţigani. Ce moarte superbă. Să devin vedetă, măcar post-mortem. Să plîngă naţia de ce mare poet am fost. Sau realizator de spectacole. Sau ziarist. Să tremure vocea Escăi dezvăluind cît de mult fumam. Să-şi tragă mucii Cătălin Radu Tănase şi să-şi reprime plînsul cînd vorbeşte despre sufletul meu de român. Să dezvăluie emoţionat că-mi plăcea barmaniţa care era, întîmplător, gagica asasinului. Să mă decoreze Băsescu. Înebuniţi de durere, LiaLia, Marele Han, Confruntădurerea, Lovin, Contrasens, Veronica, da ce zic eu, toată blogerimea mondială, plus ziariştii, să amintească posterităţii ce mare bloger şi ziarist mort sunt eu ca anonim notoriu.
Mort cum aş fi, aş trepida de plăcere.
România în doliu. Lumea ar plînge inundabil. Şi ar deveni mai bună.
Că lacrima purifică la greu.

18 comentarii:

  1. Valule, râuri râuri o să bocesc, promit. Dar înainte, aşa, ca să te superi pe mine, trebe să-ţi spun că io o să fiu înnebunită de supărare, cu doi n :p

    RăspundețiȘtergere
  2. Trist, dar adevarat. Acelasi gand m-a bantuit si pe mine, poate pe nedrept.Cu oarecare rusine marturisesc si ca in astfel de situatii parca, parca, te paste nitel si invidia fata de cel care nu mai este.

    Tot cu tot sufletul o spun si eu, sa se odihneasca in pace si sa fereasca Dumnezeu de alte asemenea tragedii!

    Dar raman, de fiecare data, cu gandul amar la steaua pe care astazi o vedem, dar nu e...

    RăspundețiȘtergere
  3. LiaLia: Da, bă, da poate mă scot dacă-ţi mărturisesc că nu merit să fii înnebunită cu doi de n...:)

    RăspundețiȘtergere
  4. River: Care stea, ce stea? N-o fi aia pe care n-o vedem, dar e? Zic şi io.:)

    RăspundețiȘtergere
  5. :))) Hai nu fi rău şi fii cuminte :p Of, nu mai fac glume subtile, că mi se scot ochii dupe aia :)

    RăspundețiȘtergere
  6. LiaLia: Împacă-te cu mine, îmi plac glumele subtile. Doar că mai dese. Sunt rău şi obraznic. Dacă-ţi place. Dacă nu, mai las de la mine.

    RăspundețiȘtergere
  7. ,,Mort cum aş fi, aş trepida de plăcere."...(scuze ptr. copy-paste)...varanus ,nu te grabi!...si nu depasi pe dreapta (mai ales) cand al' din fata ta semnalizeaza dreapta!...hai sa traim totusi!

    RăspundețiȘtergere
  8. Are dreptate anonimul, decât să te plângem rece pe catafalc, mai bine să ne bucurăm de prezenţa ta, afumat de prea multe ţigări, anonim notoriu :P

    RăspundețiȘtergere
  9. Sa nu-i invidiem pe morti, cat timp ne putem plange de mila in calitate de vii...Cand n-om mai fi, nu stim sigur cati o sa ne planga din suflet... iar plansul mediatizat al unora si altora nu m-ar incalzi cu nimic...
    LiaLia: mai e nevoie de rauri si valuri, crezi ? Ca si asa incalzirea globala va avea grija sa ne asigure la toti oceane peste oceane de apa sarata...care cred ca seamana binisor la compozitie cu lacrimile noastre.

    CODRIN

    RăspundețiȘtergere
  10. LiaLia: Nici nu ştii cît de bucuros sunt că nu vrei să mă vezi rece. Dar nici fierbinte nu ţi-ai dori, îţi promit:)

    RăspundețiȘtergere
  11. Codrin: Mă-ntreb cum a ajuns ironia prezumată din articolul meu la asemenea consideraţii morbide...

    RăspundețiȘtergere
  12. Suntem in dispozitia potrivita, poate.... Dar nu pentru mult timp ! :)

    CODRIN

    RăspundețiȘtergere
  13. Codrin: Rămîi aşa. Să-ţi fac o poză. Să te vezi după.:)

    RăspundețiȘtergere
  14. Pai a fost doar un moment de ratacire... ca mi-am revenit urgent la optimismul care face parte din echiparea de baza, la mine. :)
    Mai bine faci pictoriale cu cititoarele decat cu mine :)

    CODRIN

    RăspundețiȘtergere
  15. Codrin: Dacă fac pictoriale cu cititoarele mele, toţi cititorii divorţează. Ce de drame! Numai pe LiaLia dacă vi-o arăt, aţi murit!

    RăspundețiȘtergere
  16. Si pictorialele "ie" cultura, Val... Iar dramele cresc ratingul. Asa ca solicita-i / -le acordul ( ma rog, asta e asa, de ochii lumii, ca nu se supara cititorii daca nu ai acordul respectiv) si succes !

    CODRIN

    RăspundețiȘtergere