joi, februarie 26, 2009

SALAM DE SIBIU CU CEAPĂ ROŞIE


La venire, am oprit la Buzău şi am luat ceapă roşie, dulce. Mi-ar plăcea să se mai bucure cineva de bucuria mea. Acum, cînd mănînc salam de Sibiu tăiat finuţ cu briceag elveţian, cu ceapă roşie dulce de Buzău în hotelul ăsta de pe Calea Griviţei. Cu numele Helios. Vizavi de Sfinţii Voievozi. Cum e lumea asta? Ceapă de Buzău, Helios, salam de Sibiu, Elveţia, Sfinţii Voievozi? Poţi să mai înţelegi ceva?
Ca să fie şi mai abscons adevărul existenţial, Bitză mi-a trimis cu merţanul lui ultimul tip, condus de Dragoş, verişorul personal, ultimul disc "Sufletul oraşului". Convins că n-oţi fi mai proşti ca mine, vă reamintesc că Bitză e hip-hopper. Sculă pe domeniu. Şi că nici lor nu le convine nimic. Ca şi graffitiştilor. Mi-s foarte dragi, că au viaţă în ei şi că vor ceva. Şi chiar fac ceva să schimbe în altceva căcatul ăsta de lume.
I-am ascultat tulburătoarea revoltă, pusă în versuri şchioape şi, poate şi de-aia, tulburătoare.
Într-o lume complet imperfectă, ar fi ridicol ca versurile să respecte normele. E loc numai de spirit şi vibraţii, fraţii ne simt, e timpul să avem alte repere, zice Bitză. Am votat corupţia, noi o întreţinem.
Senzuală piesa 4 cu băcăuanca mea Loredana, hai să dansăm dracului, uitaţi de tot şi de toate...
M-a tulburat piesa 6 cu îndemnul ei: "NU TE OPRI". Jenă, durere şi speranţă. Apoi, am ascultat de două ori mărtusirea de credinţă pe care-o adresează artistul celor "DIN FAŢA BLOCULUI" pe care promite că n-o să-i uite. ( Am mestecat între timp ceapă roşie şi salam de Sibiu.) Mesaje sociale puternice transmit toate cele 17 piese de pe noul album. Penultima piesă e cireaşa de pe tort, roşie ca o flacără care trebuie să se vadă de departe:

" Inimi intrate-n ignoranţă, incluzînd injurii,
Judecători jucînd judicios-nscenează jurii...
Lideri liberi lovind lideri la nivel local,
Meticulos mă manifest MEMENTO MORI.
Nici noaptea, nici normalitatea noastră nu ne-alungă norii,
Obişnuieşte-ţi ochii ocolind coasa orbirii,
Văd limpede, cunosc partea propice prăbuşirii,
Retroactiv redau reprimarea răului,
Salvînd sevrajul strălucirii sufletului...
Zăcăminte zac zidite, zîmbesc zorii...
Zimţii zădărniciei zdruncină zvîrcoliţii,
Vicii voluptuoase, versus Veni Vidi, Vici"...
Strigăte de revoltă la fiecare ritmată monotonă frază muzicală, accente cutremurătoare ale unui mesaj care se cere ascultat. Chiar mîncînd salam de Sibiu cu ceapă roşie de Buzău.





6 comentarii:

  1. Of, Valule, cum mi-ai pus tu sare pe rană ...

    RăspundețiȘtergere
  2. E, lasă, e de bine :) Până la urmă şi durerea e semn că suntem vii, nu? :)

    RăspundețiȘtergere
  3. bitza e un artist foarte tare si dupa parerea mea are multe de spus merita ascultat

    RăspundețiȘtergere
  4. LiaLia: Uneori e singurul semn, din păcate:)

    RăspundețiȘtergere
  5. Adelina: Bitză nu e numai un artist foarte tare. Am avut bucuria să constat că e un bărbat cu picioarele pe pămînt, deştept, aplicat şi frumos la suflet. Caracter impecabil. Naţia asta ar putea renaşte dacă GLASURI ca al lui Bitză s-ar multiplica şi s-ar face auzite. "Ici, colo, pepite de spirit în întuneric, strălucesc printre ferigi" - un vers scris prin anii 80 de Ovidiu Genaru- la ora aceea era exprimarea unei speranţe la fel de actuale.

    RăspundețiȘtergere