joi, iulie 02, 2009

SLABE URME DE ROMANI

Inafara de Ceausescu, Nadia Comaneci, Enescu, Zamfir si a tziganilor proveniti din Romania (care lasa urme adinci in constiinta colectiva a elvetienilor), prin presa de-aici nu prea te-mpiedici de romanasi de-ai nostri. Mai degraba auzi Bulgaria decit, doamne fereste, Romania.
De aceea, ca patriot ce ma aflu, am fost foarte fericit sa citesc azi intr-un program al Orchestrei de Camera din Lausanne si in programul de concerte de la celebra Victoria Hall din Geneva numele a trei muzicieni romani, invitati sa concerteze in cele doua dintre cele mai cosmopolite orase din Europa.
Pe pianistul Radu Lupu (64 de ani) il auzisem in inregistrari mai vechi cu Appassionata de Beethowen, dar nu stiam ca acum este rezident in Anglia. Despre Catherine Marie Radulescu - violoncelista, si despre Corina Belcea (34 de ani) - violonista care da si numele cvartetului pe care l-a creat, nu auzisem macar, dar am facut bucuros cunostinta cu ele prin excelentele referinte de pe Wikipedia.

Ce-am vrut sa spun cu asta? Tot artistii fac faima buna a Romaniei. Si va invit sa meditati o clipa cum o duc unii dintre ei...

2 comentarii:

  1. E mai mult decat regretabil...
    O spun si o cunosc deoarece sunt din acest domeniu- arte!
    Cunosc acest fenomen asa cum si dv l-ati expus in termeni cat se poate de reali!!!
    Imi doresc si eu sa ajung si sa mi castig existenta si eu in cel mai scurt timp prin ceea ce fac si aici dar si acolo...
    Tot respectul domnule pt blog, pt idee si aceasta postare!

    RăspundețiȘtergere
  2. Vezi ca pe vaporasul care face legatura intre Nyon si Yvoire este un capitan de vas care a avut un coleg roman. Si mai stie cateva despre Romania :)

    RăspundețiȘtergere