vineri, iunie 26, 2009

THE KING OF POP IS DEAD


A făcut mereu ALTFEL lucrurile.

La doar 11 ani era vedetă. Şi-a transformat faţa de negru borcănat într-una de alb asexuat. A scornit cîntece pe care le-au fredonat miliarde de oameni. A creat mode incredibile în muzica pop, în hip-hop, soul şi în R&B. A inventat mersul robotului şi moonwalk-ul. A dat mîna cu preşedintele Iliescu. A fost cîntăreţ, compozitor, producător, aranjor, dansator, coregraf, actor, om de afaceri, bancher. A ieşit nevinovat din numeroase procese în care a fost acuzat de pedofilie şi abuzuri sexuale. Figurează în Cartea Recordurilor cu numeroase menţiuni: 750 de milioane de discuri vîndute, cel mai lung turneu artistic - „Dangerous World Tour”, 13 premii Grammy şi tot atîtea single-uri number one.

Eu nu cunosc nici o creaţie de-a lui Michael care să nu fi devenit hit.

L-am văzut în 1992 în concertul de pe stadionul din Lausanne. A coborît pe scenă de undeva din cer, cu o rachetă în spate, în mijlocul unor efecte scenotehnice uluitoare. Am avut senzaţia că atunci un zeu cosmic construieşte din sunete şi lumini o lume nouă în care fiecare suflet omenesc e important. În care muzica îţi dă puterea să fii propiul tău stăpîn. Pînă şi eu, un amărît de român rătăcit printre cei peste o sută de mii de spectatori, m-am simţit, pentru două ore, the master of the world.

Mulţumesc mult, Michael!

8 comentarii:

  1. RIP! A fost controversat ca nimeni altul, dar multi cantareti de azi ii pot aduce tribut pt. ceea ce a facut el cu vreo doua decenii in urma.sys.

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumim Michael!, ai perfecta dreptate. Chiar daca n-am fost un mare fan, nu pot sa ii neg valoarea. Este o zi trista pentru lumea muzicala.

    RăspundețiȘtergere
  3. RIP înseamnă REST IN PEACE, zice Sys. Odihnească-se în pace. Deşi, la cît de zbuciumat a fost în viaţa asta, nu-l văd cîntînd senin şi calm în corul îngerilor...

    RăspundețiȘtergere
  4. Florine: Nu s-a dovedit nimic. Ş-apoi, toţi avem păcate.:)

    RăspundețiȘtergere
  5. ...a fost!...nu ne ramane decat sa'l ascultam cat mai mult...!...,,filozofu' " de la palat!

    RăspundețiȘtergere
  6. tocmai am revazut clipul Smooth criminal-varianta completa; e absolut genial; trebuia sa moara mc ca sa -l revad dupa vreo 20 de ani;astia suntem, pretuim omul dupa ce da coltu'...sys

    RăspundețiȘtergere
  7. Ah, Smooth Criminal... a man after my own taste. Apogeul lui Michael, din punctul meu de vedere:)

    RăspundețiȘtergere