luni, martie 30, 2009

Varanus alias Murphy

Mi s-a întîmplat de trei ori la rînd. Dacă se-ntîmplă de trei ori la rînd, devine lege.
Uite cum a fost. Am fugit duminică de-acasă, ca de obicei, la Piatra Neamţ, de data asta. Unde să te duci în Piatra? Vezi Muzeul de artă de două ori, te tragi cu telegondola lui Pinalti, caşti gura la ce pîrtie olimpică va fi cîndva, te dai cu colacul pe zăpadă, intri la biserica lui Ştefan şi poate ai vrea să vezi şi un spectacol la celebrul teatru. Dar, la ora aia, în jurul prînzului, canci spectacol.
Aşa că, hai la vale.
Piatra e un oraş special, în cafenele la Mall, se fumează !!! Alături e piaţa. Mişto piaţă. Totul mai ieftin cu 10-20 la sută decît în alte oraşe. Într-un pavilion cu termopane, elegant. Mai alături, o hală mai mică pentru ruşi. Adică moldoveni de peste Prut. Cu bunătăţi. Halva cu cacao, scrumbii grase afumate, jeleuri, Marlboro la 5 lei pachetul, prune uscate afumate, dulceaţă de nuci.
Vasile Popa - Căruţaşu (tipu ăla cu doi cai care, cînd nu mai pot trage căruţa cu trei tone de lemne, îi dezhamă, îi pune peste lemne şi trage el căruţa) zice că n-a mai mîncat prune uscate decînd era plod. Şi cumpără un kil cu 9 lei. Eu vreau halva cu cacao, 7 lei jumatea de kil. Cît ne mai învîrtim pe-acolo, dăm peste o urîtă moldavă care vinde prunele cu 5 lei kila şi halvaua cu 6 lei jumatea. Asta e!
Intrăm în hala mare. Ia să iau nişte hrean. Cică 10 lei borcanu. Cam mult. Hai, dă opt şi-l iei. Dau banu. Bag borcanu-n buzunar ( că mi-e cam nasol să umblu cu borcanu-n mînă). Ei, ce să vezi? La trei tarabe mai încolo, borcanul e numa 7 lei!
Să-ţi bagi piciorul.
Atunci mi-a venit ideea:
La piaţă, de oriunde ai cumpăra, la o tarabă mai încolo e mai ieftin.
Da ne-am răzbunat. Ne-am întors la ruşi şi Vasile mi-a făcut cadou o pălărie şi eu lui una. Apoi am făcut poze cu vînzătorul de pălării şi cu vînzătorul de scrumbii.
Toţi ca cauboii, cu pălării negre.
Ai dracu nemţi!

Un comentariu:

  1. Misto piata cu bunatati:))
    Daca te pacalesti la piata, important e sa nu regreti! Ca n-are rost...:)

    RăspundețiȘtergere