vineri, martie 06, 2009

În fine, pe chituci

Am ajuns pe chituci. Pentru non-connaisseurs, explic: cînd se hotărăsc să te lase fără roţile de la maşină, hoţii pun sub caroserie bucăţi de lemn. Aceste dispozitive poartă denumirea de chituci. Punerea pe chituci se produce din două motive: din respect pentru proprietar (să nu-i lase bibiul direct pe caldarîm) şi, doi, să rămînă automobilul la aceeaşi înălţime ca atunci cînd avea roţi, ca să se observe cît mai tîrziu că nu le mai are.
În cazul meu, hoţul a acţionat cam de luni după-amiază. A venit pe nesimţite. Îl cheamă - scrie doctorul Şendrea pe reţetă - "viroză respiratorie". Mi-a stîrnit toţi dracii din mine, mi-a declanşat frisoane de parcă eram pus în priză şi dă-i tuse seacă, dă-i ceaiuri, dă-i polidine, dă-i aspirine, tot tacîmul. Pînă ieri, cînd, de nervi, mi-a provocat şi-un puseu de tensiune!
Aşa că, fără roţi, la pat, înfofolit, ciufut, urît şi fraier, n-aţi vrea să mă vedeţi.