miercuri, martie 09, 2011

IO M-AM LĂSAT DE FUMAT

Da. Invidiaţi-mă. Am opt zile de cînd am decis. Gata. Duminica ailaltă n-am aprins nicio ţigară. Luni am vrut să văd dacă-i chiar aşa de simplu şi că m-am lăsat cu adevărat. De trei ori am vrut să văd şi am aprins, corect, trei ţigări. Am tras trei-patru fumuri din fiecare şi le-am aruncat. Ce uşor e să renunţi la acest mizerabil obicei. Marţi, eram deja fericit: nu simţeam nevoia. Miercuri m-am trezit ameţit, mă ardea ceva pe dinăuntru, mă clătinam. Mi-a trecut starea de rău după vreo două fumuri trase în plămîni. Seara am mai tras cîteva fumuri, de nervos ce eram.
Joi a fost nasol. Sevraj, cred. Rău, rău. Am zis să rezist. A trecut spre vineri. Sîmbătă, duminică, luni, cîte două, trei ţigări.
Luni, nervi, draci, laci, amintiri dureroase : patru kentane.
Azi e marţi. N-am fumat pînă la ora trei după amiază.
De la trei pînă acu, am tras cu osîrdie cam zece tutune, da de-alea mentolate. De ziua femeii. De supărare.
Se pune?

2 comentarii:

  1. Pai, ce? alea mentolate nu-s tot tutun? e drept, ca-s mai nasoale si mai slabe, da tot tigara se cheama; oricum, felicitari, inceputul e bun. Tizu.

    RăspundețiȘtergere
  2. Felicitari pentru vointa si decizia luata (de la un fumator):-)
    La sevrajul nicotinei te pot ajuta vitaminele B, (un complex de B-uri care nu are ce sa iti strice de la plafar sau farmacie). Vitamina B se aseaza pe aceeasi receptori din creier pe care se pune nicotina si te ajuta sa treci peste sevraj. In rest este o chestiune de a inlocui obiceiul de a fuma cu altul mai sanatos. La mine asa a mers si m-am lasat 1 an si ceva dupa 22 de ani de tutun. M-am reapucat in Noiembrie anul trecut datorita obiceiului (la bere cu gasca) si zic eu si din lipsa de vointa.
    Hai ca iti tin pumnii si sa ne mai spui cum te descurci. Poate iau exemplu de la tine!

    RăspundețiȘtergere