luni, martie 28, 2011

BACĂU - UN ORAŞ DAT NAIBII

De ce-i Bacăul dat naibii. Păi brandurile de falsificatori de carduri, fabrici de ţigări ilegale, trafic de femei, Bacovia, Alecsandri, Hrebenciuc, Monica, Sechelariu, le are orice urbe română?
Aud că azi s-a făcut Gala Învăţămîntului Băcăuan, o manifestare care se lasă cu bani din partea Primăriei pentru merituoşii ăi mai cool din şcolile, liceele şi universităţile din Bacău. Paraua o scoate primarele, aşa mic şi mult prea nevorbitor cum îl ştim, din buzunarul nu prea adînc al bugetului local. O face de mai mulţi ani, conştient că valoarea oraşului se măsoară în numărul de neuroni pe cap de locuitor. El însuşi e deţinător al cîtorva brevete de invenţii care fac bine oamenilor, fără ca ei să ştie cine-i autorul.
Revin la sujet. Cîteva sute de şcolari din Bacău au primit recunoştinţa comunităţii că au obţinut locuri fruntaşe la olimpiade şi la competiţii de deşteptăciune. Solomon Marcus, academician enciclopedic, născut în Bacău, le-a vorbit copiilor despre cît de important (şi de nasol) e să pui burta pe carte. Şi cît de tare îţi foloseşte în viaţă verbul a şti. N-am fost acolo, la cel mai nou şi mai modern Centru de Afaceri din România, dar am aşteptat cu sufletul la gură să mi se confirme că treaba a fost în regulă.
Inspectorul-şef al şcolarilor n-a onorat invitaţia, că-i din alt partid decît primarul. Şi dacă interesele partidului o cer, coane Fănică, dă-i în mă-sa pe copchii premiaţi de primar.
Cîinii latră, caravana trece.
Putea să mă doară-n cot de chestia asta.
Numa că, iaca, nu risc să mă doară-n cot de praful din Bacău nici cînd sunt departe. Şi, cu atît mai mult, de pepitele de spirit de-acolo.

Un comentariu:

  1. ,,Numa că, iaca, nu risc să mă doară-n cot de praful din Bacău nici cînd sunt departe. Şi, cu atît mai mult, de pepitele de spirit de-acolo."(copy-paste nemernic)...varane,incearca o ,,conserva de vulpe"!...unu' de la palat!

    RăspundețiȘtergere