luni, noiembrie 15, 2010

ULTIMELE RĂSPUNSURI LA ULTIMELE ÎNTREBĂRI ALE MICUŢEI OLANDEZE


V-ați intoarce la timpul comunismului ? De ce da/nu ?

Nu, pentru că egalitarismul pe care-l promova comunismul este o utopie. Nu, pentru că toate ideile comuniste s-au dovedit false. Nu, pentru că prefer adevăruri dure decît minciuni frumoase.

Cum ați trãit clipele revoluției ?

M-am implicat, atît cît am putut. De fapt, mi-am dat seama mult prea tîrziu că m-am implicat exact atît cît mi s-a permis de către nomenclatura din eşalonul doi care a pus mîna pe putere. Revoluţia a fost o grosolană manipulare a românilor, pusă la cale de serviciile secrete străine, cu participarea implicată a Securităţii şi a comuniştilor transformaţi peste noapte în capitalişti.

Care erau marele diferențe dupa revoluție ?

Au fost transformări de faţadă. Românii erau ameţiţi de bucuria că scăpaseră de tirania lui Ceauşescu şi credeau orice. Erau orbiţi de faptul că puteau spune ce gîndesc, că în magazine se găseau de toate, că oraşele nu mai erau cuprinse de întuneric. Acum, putem vorbi cu orice străin, putem merge unde vrem. Dacă avem bani, putem cumpăra orice, nu te întreabă nimeni de unde ai banii.

În 20 de ani, iluzia libertăţii ideologice a fost înlocuită cu povara sclavagismului consumist. Foştii nomenklaturişti şi subtilii băieţi cu ochi albaştri ajunşi parlamentari, şefi de partide, preşedinţi, au gestionat statul numai în folos personal. Au devenit respectabili oameni de afaceri. Au furat, de la clădiri, fabrici şi combinate, pînă la păduri şi lacuri, tot ce se putea fura. Au vîndut pe comisioane grase tot ce se putea vinde, inclusiv bogăţiile imense din subsolul ţării. Au devalizat visteria României şi s-au împrumutat de la băncile străine cu zeci de milioane de euro, îndatorînd trei generaţii de români.

Dar, cel mai grav, au spulberat orice speranţă de mai bine pentru românul simplu. Iar asta nu e corect.

Îmi pare atît de rău.


(Foto: AFP - http://www.jurnalistul.com/wp-content/uploads/2009/06/spiegel_despre_romania.jpg)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu