vineri, iulie 04, 2008

Bravos, dom Preşedinte, felicitările mele!


L-am văzut pe Băse pupând în cur Marea Americă de ziua ei.
În 64 am văzut Expoziţia Americană în România, tot pe 4 iulie. Era prima prezenţă a Unchiului Sam în estul Europei, după război. A fost organizată la Bucureşti şi la Ploieşti, la Palatul Culturii. Peste 14 zile împlineam 11 ani. De-aia o ţin minte, ca pe un cadou de ziua mea.
N-am ajuns în Capitală, că n-am avut bani de bilet CFR decît pentru Ploieşti.
Acolo am aflat că există o altă lume. Inventaseră Polaroidul. Dacă stăteai la o coadă de două ore, ajungeai în faţa unui podium unde te lua în primire o blondă nespus de frumoasă (erau vreo şase bucăţi la fel) care te poza şi-ţi dădea un carton alb. Într-un minut, pe carton îţi apărea mutra! Fascinant! Pe pereţi erau panouri mari cu autostrăzile lor, cu Empire State Building, cu Marele Canion, cu Glenn (primul lor cosmonaut), cu Jackson Pollock( care picta aruncînd pe pînze vopsele direct din cutii) , cu cele 13 portrete multicolore ale actriţei Marilyn Monroe realizate Andy Warhol (acum, peste 16 milioane de dolari bucata!).
În alte săli erau expuse maşini: un Studebacker şi un Chrysler Eldorado (blindata pentru şefi de state) şi un Chevrolet Corvette Sting Ray, un vis de maşină sport care-ţi lua minţile.
La ieşire, primeai moca un catalog gros despre "transporturile americane" din care, pe contracopertă, preşedintele Lyndon Johnson se declara prietenul tău. Am fost foarte impresionat de americani, de noncomformismul, curajul, seriozitatea, inventivitatea şi inteligenţa cu care îşi prezentau toate succesele şi calităţile fără ostentaţie, zîmbind natural.
Mi-a plăcut, i-am admirat, îi ţin minte toată viaţa.
Dar în cur n-o să-i pup never ever.

Am învăţat de la ei, acum 44 de ani să spun simplu, sincer, zîmbind: La mulţi ani, măi americanilor!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu