marți, noiembrie 21, 2023

UN SPERMATOZOID ÎN UMBRA GOANȚEI

 

perioada mea de plantare a fost în octombrie
timpul pe rewind cu tata și mama dezînveșmântați
iubindu-se mult ca un oltean cu o moldoveancă
dați naibii amândoi
mi-i arată acum pe display hotărâți
să mă facă
Ar fi în octombrie 52 intrarea mea în căcatul acestei lumi
Nu știu ce specie umană au plantat
Lăudat fie-le numele
și
nici nu pot verifica perioada mea de plantare
nimeni nu poate
dar sigur sperau Să nu zămislească un lunatic
S-au străduit să nu iasă din ei
un om fără noimă
Pe strada numită avram iancu în umbra palatului Ghika
La numărul 19
Deși era vremea foxtrotului
erau oameni atât de Buni
își încropiseră o casă cu turlă ca o reședință de prinți
ferită de Umbră
estompată de brazii cu siluetă de călăreț cuman
de pe culmea goanța plină de Ciuperci și de cuiburi de mitralieră nemțești și rusești
din al doilea război mondial
death metal încă nu se născuse
eram și eu unul din milioanele de spermatozoizi
Cu vedere directă spre trotuș
Un rock and roll simplu îndrăgostit de Blonda lenush
Până și profesorul de istorie vasiliu îmi punea zece
Când descifram la acordeon lupta de la vaslui
Iar uriașul de rusă mihai
era o capodoperă cu Dostoievski
Cu Ceaikovski și Lermontov
despre care spunea că au ajuns mult înainte pe lună
lilieci fumători
mai nebuni ca mine
următoarea intrare e o ieșire
dar n-o să am niciodată atâția bani
să-mi cumpăr o altă viață
cu
perioada mea de plantare
am învățat lecția

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu