duminică, noiembrie 12, 2023

UN PREMIU EXCELENT DE EXCELENȚĂ

 

Cu toată modestia care din, când în când,  mă caracterizează,  trebuie să semnalez că vineri,  10 nov. 2023, m-am deplasat la Iași, la invitația Președintelui  Uniunii  Scriitorilor – filiala Iași, cu scopul declarat de a intra în posesia   Premiului de Excelență acordat de Comitetul de Conducere al USR Iași: Caassian  Maria Spiridon, Marius Chelaru,  Adi Cristi, Gellu Dorian și Ioan Holban.

Totodată, mi s-au înmânat, sub semnătură, cele două frumoase și groase volume din Antologia de proză și poezie a Filialei care împlinește curând 75 de ani de funcționare.  Mărturisesc  mândria pe care o resimt constatând prezența numelui meu la pagina 225, alături de ceilalți 132 de iluștri poeți  afiliați.  

Fac precizarea că am călătorit cu mașina și benzina mea, întrucât patriotismul deșănțat  și respectul dat naibii pentru autorități - care, de-asemenea,  mă caracterizează - m-a obligat să cedez avionul privat pe care-l închiriasem, întrucât, lui Lăudatfieinumele i-a venit tocmai acum să se plimbe prin țările cu căldură naturală.  


La evenimentul literaro-festiv de la Casa cu absidă din Iași, am primit o preafrumoasă plachetă, felicitări și urări de sănătate în exces. În locul discursului de mulțumiri spășite, ca la premiile Oscar, la urmă, când mi-a venit rândul, după cei 13 antevorbitori premiați,  am preferat să rostesc un profund și proaspăt poem:  Oltcitul cu roți de argint, care a obținut aplauze prelungite dar nerăbdătoare,  în așteptarea prânzului oferit de gazde (la care n-am participat, fiind șoferul meu personal și bănuind coada de la intrarea în Târgul Frumos. De vreo 5 - 6 kilometri, vreo 45 de minute de mers cu viteza întâi, când și când.

Ca raportul acestei deplasări să fie aproape exhaustiv, trebuie să adaug că  secretariatul  USR  mi-a dat și o legitimație nouă de membru, întrucât pe cea veche nu mai era loc pentru ștampila care atestă că am plătit cotizația. Cu această ocazie, mi-am și onorat datoria de a fi poet cu patalama. Nu vă ascund  că toate astea m-au făcut fericit, deși, după cât mă cunosc, nu sunt atât de ușor de mulțumi, dar, de această dată, nu pot pentru ca să mă abțin.

Trăiască lupta pentru Pace și Bunăstare!

                                                                                                                                                                             


 P.S. În foto îl puteți  admira pe poetul Emil Nicolae mulțumind familiei, proniei și Președintelui 

nostru Cassian,

conform obiceiurilor strămoșești  practicate la aceste memorabile evenimente

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu