sâmbătă, februarie 02, 2019

TRANSFER



Tată al meu
dă-mi drumul în casă
Ziua de azi s-a făcut deja mâine
E noaptea cea mai lungă din an
E Solstiţiul dacă mai ştii
din adâncul gropii de unde-mi faci semne
Ce-nseamnă solstiţiu

Nu-ţi aduc decât umbra mea
Pe care-am târât-o prin omenire
Ca pe-o sacoşă de plastic
plină de noroaiele lumii
ce să-ţi aduc altceva 

Şi eu ca şi tine am fost generaţia de sacrificiu
Plină de echimoze
De-am ajuns să trag poezie pe nări
Ca un neputincios pe care nu-l mai deranjează Durerea
Ba chiar mi-a devenit prietenă
e foarte atentă
Şi mă vizitează des să vadă cum mă-nţeleg
Cu vatmanul care şi-a scris pe cozorocul zoios
Două versuri marca Brumaru

Dă-mi tată drumul în casă la tine acolo
Promit să fiu cuminte şi s-atârn în cuierul din hol
nerăbdarea cu care m-ai învăţat să trăiesc
Înveleşte-mă cu furnirul din nucul de lângă casă
Să nu-mi fie teamă nici de facturi
Nici Să traversez printre maşini
în viteză
Sorbind din sticla cu dragoste lichefiată în ură
La lumina felinarelor galbene dizolvând
eufemiseme politice

Hai Să-ţi scutur salopeta de rumeguş
Să mă încălzesc la inima ta 
să ţi-o ridic la pilonul trei
Pentru care se zbate guvernul
Să-ţi acorde o medalie un premiu scutiri de impozit
Pe omenie şi pe talaş
Mai dă-mi o şansă poate reuşesc să devin
pentru totdeauna copilul ce l-ai dorit
Deştept
elegant
Să-ţi fie feng shui

Ajung 
nu ştiu când
mai aşteaptă puţin
Să se risipească ceaţa pe calea romanului
şi s-apară tramvaiul
să-mi secţioneze jugulara
Ca unui câine tâmpit de dragoste
Cu gâtul lipit de şină

ştiu de la tine
tată
că nu s-ar vedea lumina
Dacă n-ar fi întunericul
Aici în beci
unde
Nu fac decât să fur cuvinte
Şi-nvârt lumânări pentru tine

Un simplu tâmplar cu cravată şi pălărie de fetru
 
semn că n-am semnat armistiul cu minele meu
Albit de prea multa aşteptare
Şi Încă mă războiesc cu haitele de lupi
Costumaţi în colindători

Hai la fereastră
hai la lumină
hai să-ţi repari
umbra amurgului

În ţara asta care îmi fuge de sub
picioare

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu