joi, decembrie 30, 2010

30 Decembrie - Ziua Republicii

Cine mai aniversează azi ziua proclamării republicii române?
Cred că nimeni, şi între nimenii ăştia intru şi eu. Patria republicană a ajuns o povară pe care-o simt zi de zi mai grea pentru umerii mei tot mai bătrîni. Port în spate, ca şi voi, taxele pe care le plătesc din muncă pentru salariile preşedintelui, parlamentarilor, partidelor şi pentru indemnizaţiile şomerilor, ajutoraţilor social şi ale, ceeace mă intrigă pînă la enervare, celor cîteva sute de revoluţionari care au carnet de membru la Asociaţia revoluţionarilor 22 decembrie din Bacău. Aud că aceştia au primit terenuri, spaţii comerciale şi iau ceva parale lunar, în limita a 1 7oo de lei.
Merită menţionat că primul ales al băcăuanilor după căderea comunismului, Geo Popa, dar şi mulţi care s-au agitat în acele zile sperînd că fac bine naţiei, nu lor personal, s-au retras din asociaţie, ori au refuzat livretele de revoluţionar, din cauza avalanşei de impostori care se pretindeau "participanţi la revoluţie".
Cînd totul a devenit o afacere în România, nu-i de mirare că avantajul celor cu carnet e ceva de invidiat. Sau de repudiat. Depinde de nivelul de bun simţ, de condescendenţă şi de respectul fiecăruia..
Eu nu-i invidiez. Nici nu-i judec.
Numai că nu-mi convine că banii pe care-i dau eu la bugetul de stat, se duc în buzunare de şmecheri şi profitori.
A fi tare bucuros să intru în posesia unei liste cu membrii activi ai acestei asociaţii şi să o comparăm cu PRIMA listă oficială a PRIMULUI Consiliu al Salvării Naţionale din Bacău din 22 decembrie 1989, pe care o deţin în original.
Sunt sigur că vom avea ceva surprize.

Pînă atunci, intraţi aci:

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu