marți, august 10, 2010

Ce căuta neamţul în Bulgaria?


Cu ocazia vizitei de lucru a preşedintelui pe şantierele patriei, am dat cu ochii de primarele Pinalti de Piatra Neamţ.
Băse l-a băgat în seamă că nu-i bronzat, a făcut glumiţa cu parlamentarii care se bronzează de ăia 25 la sută tăiaţi din salar şi s-a hăhăit niţel, stîrnind zîmbetele sepepiştilor.
Io mi-am amintit din Caragiale:

CRĂCĂNEL

(plângând)

Am plâns, cum plâng şi acuma, căci eu ţiu mult la amor; am plâns şi am iertat-o... pe urmă am prins-o iar, şi iar am plâns şi iar am iertat-o; nu de multe ori, dar cam des... aşa cam de vreo cinci, şase ori... Ce-mi ziceam eu? Vorba d-tale: femeie! Ochi alunecoşi...

PAMPON

Inimă zburdalnică!...

CRĂCĂNEL

Până când, într-o seară, mă duc, domnule, ca de obicei acasă; intru în sală, deşchiz uşa iatacului... întunerec... "Te-ai culcat?" nu răspunde nimini. Inima-ncepe să bată rău; aprinz lumânarea, şi ce găsesc pe masă, domnule?

PAMPON

Ce?

CRĂCĂNEL

Un răvăşel: "Mache, m-am plictisit să mai trăiesc cu o rublă ştearsă ca dumneatale. Nu mă căuta; am trecut cu neamţul meu în Bulgaria..."

PAMPON

În Bulgaria? Ce căuta neamţul în Bulgaria?

CRĂCĂNEL

(dezolat)

Nu ştiu! Ei! Ce te faci, Mache?... de desperare, ce am zis eu? Dacă n-am avut parte de ce mi-a fost drag pe lume, încai să mă fac martie al independenţii... şi m-am înrolat de bunăvoie...

PAMPON

Volintir?...

CRĂCĂNEL

În garda naţională... Ştii, pentru ca să-mi mai uit focul... (plânge.) Şi închipuieşte-ţi d-ta acum şi Miţa! (plânge) şi garda naţională s-a desfiinţat!...

Adicătelea, băi Ghiţă, cum lăsaşi tu peneleul şi venişi ca volintir la pedele, tot aşa mîini-poimîini te văd volintir la dependenţi! Da ce caţi tu în Bacău? N-ai inundaţii tăi? Hă hă hă!


(foto: Antena 3)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu