duminică, august 22, 2010

SÎMBĂTA ÎN BUCUREŞTI

Poate vă era dor de Bucureşti. Mie, da. M-am plimbat azi vreo două ore prin oraşul vechi. După ani şi ani de mizerie cumplită, de şantiere dezorganizate şi de lucrări făcute de cooperativa Munca în zadar, parcă se mişcă ceva. Numărul clădirilor renovate tinde să-l întreacă pe cel al caselor degradate. Străduţele au devenit practicabile. Mi-a plăcut să văd că oamenii sunt mai senini. Şi mai civilizaţi, parcă.

Primăria a inaugurat pe Lipscani Tîrgul de Hand made, în speranţă că or să dea năvală turiştii străini. Altfel i-ar fi spus cumva româneşte. Dar, trebuie să admit că am auzit mai mult englezeşte printre tarabe.

Terasele, cele de la umbră, erau pline încă de pe la ora 11. Nu-i ştiam pe bucureşteni aşa de matinali, mai ales în weekend.Un violonist colora atmosfera la gardul Băncii Naţionale ca să alunge inflaţia. Pe Isărescu l-am zărit cum număra banii ţării după o fereastră. Că şi el lucrează sîmbăta, copleşit de-atîtea împrumuturi cîte-a făcut Boc.

Doi muncitori coordonaţi de un maistru asudat finalizau pavajul de granit de pe Lipscani. Aici, momentul de odihnă şi de-o ţigară, normal după efortul de-a căra cu roaba trei dale pe distanţă de 15 metri.

N-am mai văzut prea mulţi ţigani, i-a cam rărit Oprescu. În schimb, cîinii au rămas un punct de atracţie care defineşte identitatea Centrului istoric.

Banca Naţionale a României.

Tîmplărie de plastic pentru ferestrele unei clădiri de patrimoniu.


O echipă de la televiziune olandeză filma zecile de cîrciumi apărute pe Şelari. I-am auzit minunîndu-se de cît de însetat e poporul român sîmbăta dimineaţa.

În Piaţa Universităţii se monta un eşafodaj de beton pentru ca statuia lui Mihai Viteazu şi cea a lui Spiru Haret să poată fi strămutate în Parcul Izvor. În zonă vor începe săpături pentru un mare parking subteran.

Cam asta a fost în Bucale pînă pe la ora unu. După aia, m-am retras la umbră.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu