miercuri, martie 27, 2019

PĂMÂNTUL SUBLIM AL PATRIEI



Cândva patria şi câte-o iubire
mă protejau de răul
Care purja din mine ca dintr-un vulcan
tânăr nedescoperit

Muşcam din pământul patriei
şi
muşcam din carnea iubirii
Nesătul de binele mult aşteptat
pitit sub axile fierbinţi de fecioare
Nerăbdător să mă colorez
în albastrul şi roşul şi galbenul
Din flamura tricoloră
Şi la fel de disperat să mă cufund
În ce va fi tandreţe sau nu

Mestecam ţărâna patriei
Era caldă era dulce era amară
Dar şi gustul epidermei l-aş recunoaşte oricând
Şi-aş putea strânge numele femeilor
Ca pe un parfum de o mie de euro
Într-un mic recipient de siliciu
Fără valoare

Cine-or fi necunoscuţii ăştia
Din noua partidă ce pare un pluton de peşti coloraţi
care fluieră ca locomotivele ce-ar fi trebuit să plece
Spre mâine Încă de când Muşcam din pământul patriei
şi
muşcam din carnea iubirii
Niciodată îndeajuns dezmierdat

Înotând împotriva curentului
Urcând pe cascadă să mă transform
într-un periculos dragon

Dar eu veneam cu slogane nemaiauzite
Cu declaraţii de dragoste
şi patria
Se-apleca sub nervii naţiunii
mirosind ghioceii lunii aprilie

Mestecam pământul patriei
şi Veneam şi tot veneam
poezia drapel fără stemă fără cuvinte 
ce transforma virginele În femei 
cu vintre născocitoare de altfel de popor
Veneam cu Poezia clamând dreptul de a fi ales lup alfa
Care numai el ştie cărarea pe care haita
Poate fi condusă spre libertate
Dacă vrea

Cine mă poate opri să-mi fac chiar acum
Un sendviş cu brânză cu rânză cu barză
Asezonat cu picante schimbări istorice
Mobilizând armate de idioţi dalmaţieni
Ieri comunişti cuceritori 
şi azi liberali democraţi conservatori
Eminenţi ai inutilului
Şi să compun un
suprem omagiu pe care viciul îl dedică virtuţii
Adăugând delicate feliuţe de ceapă

crescute Din pământul sublim al patriei

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu