duminică, mai 27, 2012

SĂ ÎNVĂŢĂM SUEDEZA

O familie din bietul Maroc a emigrat şi a învăţat limba suedeză. În 1983, familia s-a mărit cu o fiică. Fata a cîştigat Eurovisionul de la Baku (ce-o fi căutînd Eurovisionul la Baku?) interpretînd o piesă incredibilă - Euphoria. Pentru Suedia. Ţara aia care cică ar exista în nordul Europei. 
Pe fată o cheamă Lorine Zineb Noka Talhaoui şi are origini berbere.
Paranteză: prin anii 90 am cunoscut o prinţesă berberă pe care familia o aruncase într-o groapă cu jăratec, pedeapsă că refuzase să se mărite cu bărbatul care o cumpărase. Era o tînără frumoasă, fără tălpi, studentă la medicină în Geneva, unde fusese adoptată de o familie de elveţieni. Mi-am amintit de ea cînd am văzut că Loreen a intrat în scenă desculţă.
Loreen a avut ceva mai mult noroc. Şi în plus, are o voce teribilă şi dansează uluitor. Îmbrăcată într-o rochie simplă, fără sclipiciuri, fără epatare, a cîntat cu credinţă, parcă în transă, cu inflexiuni vocale surprinzătoare, un cîntec venit din altă lume. Europa s-a emoţionat.
Mandinga a ieşit pe un loc 12, onorabil.
Am mai notat prestaţiile excepţionale ale soliştilor din Azerbaijan, Albania, Grecia, Spania, Serbia, Macedonia. Babele ruse nu mi-au plăcut de loc cu piesa lor pe ritm de horă, chiar dacă au luat locul doi, pe motive geopolitice. 

2 comentarii:

  1. Loreen chia a meritat premiul, clar; desi sunt destui haters care carcotesc, ca melodia seamana cu nu stiu care alta, ma rog; dar tipa chiar ca a facut show; maneaua noastra a fost penibila, zau asa, iar domnisorica putea macar sa memoreze versurile ca lumea, ca nici nu erau prea multe;) Gica.

    RăspundețiȘtergere
  2. Loreen trebuia sa castige are o voce frumoasa si e frumoasa ;)

    RăspundețiȘtergere