vineri, iunie 01, 2012

PRIMII DINTRE PROŞTI

Colegul meu de liceu, Mugurel Mintici, juca handbal la naţionala de tineret a României. Şi el cam două trei săptămîni pe trimestru dădea pe la şcoală. În rest, cantonamente, deplasări, cîştiga şi bani. Avea  o geantă cu echipamentul şi una cu cărţi. Eu eram a unşpea şi el ultimul an. Venea de pe la campionatele lui şi-mi povestea cum e-n Germania. Îi zIceam să nu mai viseze de-alea, că-i strică mintea. La picapul lui i-am descoperit pe Dvorak, Ceaikovski, Smetana şi nu mai zic, să nu mă dau mare.  Bine, ascultam şi Beatles, Sincron, Creedence, Phoenix, Atomic Rooster, Adamo, ce ştiţi voi. Şi, cît învăţam amîndoi, furam cîte un Salem mentolat din ţigările lui tatsu, care le primea de la o fostă iubită care fugise-n America. Mugurel a luat bacul cu 9, a intrat la facultate cu notă mare, la ed.fizică. Nu era vedetă, muncea de zece ori mai mult ca mine, dar era un învingător.  Şi s-a făcut om adevărat, antrenor la cea mai tare echipă de  handbal din Braşov. Şi, gata cu amintirile.
Aflu de la http://www.contrasens.com/2012/05/31/bacalaureatul-olimpicilor-doua-treimi-au-cazut.html#more-28609 că doar doua treimi din “olimpicii” care au dat Bacalaureatul special la Bacău au cazut examenul. Da cică-s ocoşi, c-ar vrea să li se cuvină un bac "mai special" c-au adus medalii la România.
Cum ar veni, să li se dea moca şi-un yaht cînd cumpără halviţă. Şi, dacă tot ne fac onoarea să respire aerul nostru, să capete şi gaura din cer cuvenită celor care-au ieşit primii dintre proşti.
Nasol. Nasol tare. Vai de ea şcoală, vai de ăi care se nasc în România.

2 comentarii:

  1. Eu cred ca trebuiau sa primesca un "bac mai special", nu doar programat mai devreme. In cazul celor de la stiinte este clar, in cazul sportivilor exista unele neclaritati - si anume ca ar fi acolo "pe blat". Insa, daca fac performanta, si unii si altii, cred ca merita un tratament preferential,tocmai pentru ca nu sunt ca restul. http://literatura-ddl.blogspot.com/2012/05/32-la-bacalaureatul-olimpicilor.html PS - te-am pus in lista mea de bloguri ;)

    RăspundețiȘtergere
  2. Vreau doar sa intaresc ultima fraza !Si amintirile tale dintr-o alta lume mi-au trezit si mie nostalgii si intrebari !Incredibil cat de rapid s-au prabusit toate valorile !

    RăspundețiȘtergere