marți, aprilie 12, 2011

UN HUMMER LA NEHOIU





După un drum cu un milion de serpentine, montaigne russe curat, iată-mă în Nehoiu. Ce este Nehoiu? Este o aşezare în judeţul Buzău, plasată demenţial între munţi, pe coline cam ca la Lausanne. Dacă n-aţi văzut Lausanne-ul, hai la Nehoiu. Numa că, e niscai diferenţe. La Nehoiu avem miei care latră, o catedrală cît lumea, baruri care trag obloanele la ora 10 seara şi restaurante în care felul specific al zonei este ceafa la grătar. Şi n-avem taxiuri şi nici lumină pe stradă. Dar vrem să facem turism. Vrutu-i liber.

În drum spre, am dat de herghelia de la Cislău şi de tabăra de sculptură de la Măgura. La herghelie, n-am putut intra, că directorul nu era, iar gardianul n-avea voie. La Măgura am oprit într-o curbă-pantă şi am făcut ceva poze.

În oraşul Nehoiu m-am plimbat de la ora 8 la ora 11 seara. Am întîlnit trei oameni: o fată de vreo 12 ani alergînd şi două vînzătoare care măturau în faţa unui magazin. În faţa pizeriei din centru am văzut un Logan alb, foarte frumos tunat. Cu halogene şi bandouri argintate. Pe drumul care trece prin urbe de la Buzău la Braşov a trecut un camion încărcat cu lemne din care ieşeau scîntei. O să încerc să-mi ucid insomnia la pensiunea Roza.
Scleroza. Patronul are Hummer, c-avea Tuareg. Ce să-ţi mai doreşti la Nehoiu?

6 comentarii:

  1. ...varane,daca tot ai ,,pingelit" prin urbe(În oraşul Nehoiu m-am plimbat de la ora 8 la ora 11 seara. copy-paste nemernic)n'ai bagat de seama ,garla lor(am tras cu ochiu' pe nehoiu.net) e la fel ca garla noastra,aia unde ai servit conserva de vulpe?...curiosu' de la palat.

    RăspundețiȘtergere
  2. Nu, e mult mai mică, dar mai voioasă:))

    RăspundețiȘtergere
  3. ,,Nu, e mult mai mică, dar mai voioasă:)) " ...poznas mai esti! =))
    tot ala de la palat!

    RăspundețiȘtergere
  4. Vezi, ce inseamna turist cu de-a sila? Te pierzi in erori! La Nehoiu, NIMENI NU VREA sa faca turism. Aici se traieste din ajutorul social si din uciderea padurilor. Tot tutanul are la Nehoiu Range Rover si Toyote, exista chiar si Lexus. Turism nu se face ca nu vrea pixul piticului, care e primar de 4 mandate si nu face decat afaceri de unde-i iese lui cascavalul. Ai nimerit aiurea, ca nu prea se inchid bombele la 10 seara. Te-ai orientat rau si cu mancarea si cu cazarea. La Roza sunt pereti din carton gipsat... Fereasca Dumnezeu, nu fac PR pentru Nehoiu, ma obliga doar un pseudopatriotism local sa ma bag in seama, dar eu nu inteleg o smecherie: daca vezi ca tot in jurul tau e boring , de ce te dai jos din masina, calatorule? Ia-ti picioarele-n spinare, cum facem si noi din cand in cand si eventual da-ne niste trasee, pe unde sa murim de atata natura si confort! Cum sa te dai jos la Herghelie, cand ea nici nu mai exista? Puteai sa incerci Penteleul sau Muchea Coceanului, sau Malaia, sau...whatever

    RăspundețiȘtergere
  5. Dr. Lecter: Îmi pare bine de cunoştinţă. Îmi pare rău că nu ştiam că exişti pe cînd căutam un ghid. Ţi-am văzut şi blogul. Nemureşti cu textele alea. Facem un schimb de adrese? (De blog:)

    RăspundețiȘtergere
  6. Ochei, reptilianule! Te bag in lista!

    RăspundețiȘtergere