joi, august 13, 2009

Un vaccin prea îndepărtat


Am primit de la Christiane de Renier (mare antifumătoare, bravo ei, felicitările mele!!!) un link care m-a dus pe site-ul CHUV (Centrul Spitalicesc al Universităţii din Vaud - Lausanne). Aicişa cică vaccinul antitabac descoperit de cercetătorii elveţieni va fi de găsit anul viitor în farmacii. Se cheamă Cytos (după denumirea firmei de biotehnologie unde a fost creat), dar nu se spune preţul.
Wolfgang Renner, Chief Executive Officer la Cytos Biotechnology, şi profesorul dr. Jacques Cornuz de la CHUV afirmă că vaccinul taie plăcerea de a fuma generată de nicotină, şi asta s-a demonstrat în timpul testelor clinice efectuate pe un lot de 341de fumători, din care peste 79 la sută n-au mai fumat după cea de-a doua înţepătură. Vaccin e un termen nepotrivit, deoarece nu atacă un virus propriu-zis. Serul conţine anticorpi extraşi tot din nicotină ce contracarează moleculele de nicotină încă din momentul pătrunderii ei în plămîni şi în sînge, înainte ca aceasta să ajungă la hipotalamus, centrul anatomic al plăcerii.
Experimentul a avut loc în 1996 şi, la ora aceea, se promitea că anul următor produsul va fi pe piaţă. S-a mai amînat pentru 2010 şi cică n-ar fi mîna marilor producători de tutun. (Întîmplător, concernul Phillip Morris pentru Europa are sediul - l-am şi vizitat, sîc! - în Lausanne, la cîteva sute de metri de CHUV). Ronald Levy de la Universitatea Standford-California, o somitate în cercetarea efectelor drogurilor, a declarat că: "Nici un produs farmaceutic nu poate fi mai puternic decît voinţa umană".
Mai cinic decît el, eu lansez un apel: Lăsaţi fumătorii să vină la mine. Dacă au ţigări!

2 comentarii:

  1. eu nu vreau sa ajunga nimeni si nimic la centrul meu anatomic al placerii-sau la centrul anatomic al placerii mele- whatever- deci nu vreau sa ma las de fumat; da' cine vrea...pai ce fac eu, in timp ce citesc bloage? sys

    RăspundețiȘtergere