vineri, iulie 19, 2024

TE-AM IUBIT CU FERVOARE ȘI NIMIC NU-ȚI REPROȘEZ

 

Ți-am închinat o mie de ode ca unei alma mater

ca unei iubite

Ca unei surori ca unei prietene dar mai ales ca unei ființe

Pe viață pentru că numai tu

știai să cânți Ca o bocitoare de mare talent

renașterea mea într-un  parc cu pensionari insomniaci

cu aberații auditive

rătăciți în social media contemporană

mereu cu scrum de țigară pe tastatură

sub formă de monument

 

nu pot fi supărat până la ultima suflare

pe iubirea asta de tinerețe cu libidoul ei maxim

cu sticle de votcă

cu pinot noir în cupe de înghețată

nu uit că mi-ai lăsat urme de neșters cu mâna pe cortex

că mi-ai desenat semne de întrebare

pe pagina pubiană cu versuri de neuitat

și apoi

n-ai mai venit

în timp ce eu mi-am pus viața pe stop și

ți-am dedicat imnuri fără sfârșit

într-o limbă inventată  doar pentru noi

 

era doar pentru noi iubito tot timpul și

chiar presa locală a comentat cum

celelalte trupuri incandescente dinaintea ta prin care trecusem

au fost transformate în bazalt turnate

la temelii de imperii imemoriale

și m-au uitat

 

în consecință

doar

trupul tău era premiat cu diplome de amore con laude

de povestit până la sfârșitul lumii de poeții locali

sunt poze pe net cum trec zilele TU nu-mi treci

cum mi-au trecut toate bolile

 

De tine nu mă vindec

oricât aș pierde din moștenirile mele

(tatăl meu a fost constructor de vise)

nu pot abandona proiectul cu pasajul prin sinele tău chiar dacă

poate este momentul să tac

riscând să dau faliment

cu sângele ăsta al meu

de animal otrăvit

cât mai e

 

am să pot ierta vreodată

la festivalul de poezie erai o frumoasă păcăleală a vieții

iar pentru elicopterul smurd

se epuizase cota de combustibil?

 

întreb pentru un prieten

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu