joi, mai 23, 2024

ROBOTUL ULTIMA SPERANȚĂ A OMENIRII

Până când copilul meu va fi mai deștept decât mine

Pleacă trenul

Până când poemele mele vor pătrunde mai adânc în cosmos decât mine

Pleacă trenul

Până când mașina mea va fi mai ieftină decât mine

Pleacă trenul

Până când se  va prăbuși casa mea sub greutatea cărților

Pe care nu le-am citit

Pleacă trenul

dar

cine sunt eu să

mă înverșunez să oblig istoria să acorde

medalii explozibile gonacilor vestitori de pradă ușoară

de vrăbii și viermi și celule moarte

cu sirenele lor de avertisment deghizate în

eroi de meserie ai momentului

oi fi și eu vreun erou și nu știu

 

nu dragostea mea

sunt Om ca toți ceilalți

dar nici tu nu poți fi ca mine

 

Fato ție îți spun șoptit pe bune mă simt amenințat de

Otrăvitoarea albină carpatină care mă momește cu diplome

Cu litere indescifrabile din aur

Dar nu mă las dus

în adevăratul sens al cuvântului nu sunt decât

Un gooool ivit din timpul diez

 

 care nu ar trebui să existe în modelul standard

 

Al eroilor neamului din acest univers

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu