Nu mai vreau să mă uit la ceas, mi-am aruncat Swatch-ul într-n sertar, să nu-l mai găsesc. Am şters calendarul din Options, nu vreau să
ştiu că azi e mâine şi că după mâine vine poimâine şi tot aşa. Fiecare secundă
mă îndepărtează de mirajul care m-a bântuit timp de şaişpe zile, şi mă întreb cum mai
poate fi viaţa mea la fel după ce s-a făcut întuneric în piaţa oraşului, iar
iubita mea, vrăjitoarea Thalia, m-a părăsit.
Vai, vai,
Ce sforţare!
Ce sforţare, a calului de a fi câne!
Ce sforţare, a cânelui de a fi rândunea!
Ce sforţare, a rândunelei de a fi albină!
Ce sforţare, a albinei de a fi cal! (Garcia Lorca).
Ce sforţare, a calului de a fi câne!
Ce sforţare, a cânelui de a fi rândunea!
Ce sforţare, a rândunelei de a fi albină!
Ce sforţare, a albinei de a fi cal! (Garcia Lorca).
Ce sforţare a Bacăului meu de a fi oraş european!
Cine s-a plictisit în răstimpul ăsta al rezervorului de
teatru, n-are întoarcere din plictiseala care i s-a sortit: aşa e el,
plictisit.
Cine a urât, rămâne urât, iar cine a iubit, rămâne iubit.
Am văzut, în ultima zi,
„Proştii sub clar de lună”, de Teodor Mazilu, produs de Teatrul Naţional
„Vasile Alecsandri” Iaşi. Cu Livia Iorga, interpreta Ortansei, sunt prieten pe
facebook. Şi ea, dar şi ceilalţi actori şi-au dat silinţa să mă facă să-mi fie
bine, mie şi altor peste o mie de spectatori aflaţi sub clarul de lună de la
Teatrul Beligan. O scenografie încărcălită, lungimile inexplicabile ale unui
spectacol care ar fi trebui să te ţină cu sufletul la gură şi să te facă să
mori de râs din două-n două replici, sunetul precar şi luminile aleatorii, la
care s-a adăugat căldura exagerată din sală, au înnorat însă clarul de lună, cu
tot cu proşti, şi l-au făcut destul de greu de suportat.
Am migrat la scena de la hotelul Moldova, unde, la ,secţiunea
STREET ART PERFORMANCE evolua o trupă de nemţi. Făceau acrobaţii pe
picioroange, mascaţi în tot felul de animăluri, în faţa unui public de câteva
sute de spectatori. Totul, foarte colorat şi foarte sonor, a fost frumos şi
nimic nu m-a durut.
Cireaşa de pe tort, must
have-ul suprem al finalului final a fost macaraua mai mare ca hotelul
Decebal, de care sunt atârnaţi îngeri în dispozitive nemaivăzute şi, într-o atmosferă de
teatru de operă de cea mai bună calitate, artişti din toată lumea, reuniţi sub
emblema Theater Tol din Belgia, baletează în aer.
“Pedaleando hacia el cielo” („Pedalând spre cer”) a fost un mesaj care i-a plasat pe cei câteva mii de spectatori într-un vis nemaivisat, cu dansatoare purtate pe biciclete plutind în aerul în care, cu capul plecat, meditează neobservat bietul nostru Bacovia. Coborâseră îngerii din cer printre cetăţeni, se derobaseră de costumele de poveste, şi mulţimea încă ovaţiona. Despre ce vorbim aici? Despre un oraş fericit, despre oameni zâmbind, cu bucurie în ochi.
“Pedaleando hacia el cielo” („Pedalând spre cer”) a fost un mesaj care i-a plasat pe cei câteva mii de spectatori într-un vis nemaivisat, cu dansatoare purtate pe biciclete plutind în aerul în care, cu capul plecat, meditează neobservat bietul nostru Bacovia. Coborâseră îngerii din cer printre cetăţeni, se derobaseră de costumele de poveste, şi mulţimea încă ovaţiona. Despre ce vorbim aici? Despre un oraş fericit, despre oameni zâmbind, cu bucurie în ochi.
Acum e trecut de 4 dimineaţă. Luminile s-au stins iar măturătorii îşi fac treaba. Numai poliţia nu doarme. Bine, nici eu. Se anunţă ploi şi vremea se
răceşte. Colac peste pupăză, e luni. Sunt trist şi cui îi pasă. Nu mă lamentez, nu cer milă, asta-i viaţa,
fericirea e în doze mici şi rare.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu