sâmbătă, aprilie 24, 2010

SFINTU GHEORGHE LA ZAMFIR



Găeşti, 23 aprilie 2010.



Prieteni, rude, consăteni (toţi la furat de amintiri), palincă de Alba de la Nicoleta Beca, impresarul Dan Măciucă, naistul Nicolae Voiculeţ, Don Georgică şi soţia-gazdă, taraf, sarmale, icre, grătar, vin de Cobia, ( am băut şpriţ de coca-cola cu borsec, fiind de serviciu ca şofer) , senior Zamfir cu naiul lui.


În premieră mondială, Maestrul mi-a acordat un autograf pe coaja unui ou. Scrie aşa: "Nu acord autografe pe ouă decît minunatului meu prieten!"





Lăutarul local - tot Gheorghe - a cîntat necontenit dintr-un repertoriu inepuizabil din care am reţinut un refren inedit: În deal, pe colina mică, Cîntă cucu-n păsărică.

Sărbătoritului i s-au adus daruri cît abia să încapă într-o cameră, iar artistul le-a făcut cadou un concert. La nai şi vocal.


Nu s-au ţinut toasturi, dar am făcut să circule printre meseni o hîrtie pe care cine a vrut i-a scris sărbătoritului un gînd, sau chiar două. Cineva i-a urat să-i facă găinile ouă de aur, căci Maestrul are un adevărat cult pentru galinaceele şi se mîndreşte mai ales cu un cocoş care împarte foarte înţelept dreptatea printre zecile de găini din curte.

Pe grătare au fost aruncate şi udate cu vin hălci de carne de porc, pastramă de oaie şi găini - pentru cei cu oareşce colesterol.

Şlagărul serii a fost Şapte văi ş-o vale-adîncă, Văleu lupii mă mănîncă.

Daolică, lele!

Despre hora în care s-au prins comesenii, Maestrul a declarat că are emoţii oridecîteori îi vede pe români înlănţuiţi într-un dans atît de perfect, unic în lume, moştenit de la străbunicii străbunicilor noştri. (Un gînd răutăcios, dar nerostit, mi-a dat tîrcoale: da, e cracteristică românilor mişcarea tip un pas înainte şi doi înapoi.)

2 comentarii:

  1. Sa traiasca maestrul! Si sa ne mai cante si sa ne incante.

    RăspundețiȘtergere
  2. ,,(Un gînd răutăcios, dar nerostit, mi-a dat tîrcoale: da, e cracteristică românilor mişcarea tip un pas înainte şi doi înapoi.)" ...copy-paste nemernic!...parsiv mai esti varane...nerostit zici? ;))...unu' de la palat!

    RăspundețiȘtergere