miercuri, aprilie 21, 2010

BELEAUA PRINCIPIALĂ

Să zicem că, dacă-s băcăuan, ar fi trebuit să ştiu că pe Mihai Viteazu n-ai voie să parchezi decît dacă plăteşti. Un leu pe oră. Mare brînză.
Iaca nu ştiam acu un an. Acuma ştiu. Dar atunci, cu deplasările mele prelungite, nu aflasem că tre să bagi banu-n bugetul local dacă vrei să stai, fie şi un minut, în spatele hotelului Moldova. Că nu mai citisem ziare locale de luni de zile. Iar la locul cu pricina, nu tu semn de avertizare, nu tu marcaj galben pe asfalt - cum obligă legea, nu tu nimic.
La vreo două luni, să fi fost prin aprilie, numai ce se prezantă respectuos la poarta mea doi puliţişti locali, de-mi aduc o amendă de-un milion. Semnez, că dacă nu, cică-i sancţionează, şi mă duc să fac scandal la sediul Poliţiei Primăriei. Ca să fiu fair play, anunţ că trag în trebunal Primăria. Sfetnicul edilului dă din umeri, că nu poate face nica. E lege şi asta e.
Păi, nu mă simt vinovat, frate. N-aveţi semne de interzis parcare, n-aveţi marcaj, io de un să ştiu că nu-i voie? Domle, dacă ştiu că nu-i voie, apăi mă duc naibii şi opresc la gară sau la stadion, unde-i voie, că doar mi-s cetăţean european. Nu ştiu, domnu, zice funcţionarul, aşa scrie la HCL 84 din 2008, decît judecătoria vă poate anula amenda.
Mă duc la locul faptei şi fac poze: un semn de avertizare "Parcare cu plată" la intrarea pe stradă, altul la dracu-n praznic, la fostul OJT. De unde parcasem eu, era imposibil să le vezi. Mă uit după aparatele de autotaxare. Mai să nu le văd, dar ele există: 3 bucăti pe toată strada. Verzi şi mici ca marţienii, dacă n-ai ochelarii la tine, nu le vezi.
Bag proces. Explic cum stă treaba. Că n-am ştiut. Că n-am stat decît trei minute. Că uite poze, să vedeţi că nu-s semne. Că nu-i trasat cu galben să vadă boul că-i altceva decît parcare moca. Că aşa şi pe dincolo.
Angajez avocat. Trei termene. La ultimul, reprezentantul legal al Primăriei zice: Onorată instanţă, i s-a aplicat amenda de un milion ( maximă! - N.A.) pentru că suma respectivă nu poate reprezenta o problemă pentru cineva care are maşină. I-auzi, frăţică!
Păi da, sigur, nu-i o problemă un milion. Problema e de principiu, pulică! Că instituţia de la care iei păpica din banii mei, nu respectă legea, dar mă amendează pe mine, pîrlitul de contribuabil, dacă nu-i respect hotărîrile. De care nici n-am habar. Deşi, dacă sunt băcăuan, ar trebui să le fi ştiut. Dar dacă mi-s din Cluj sau din Constanţa? Ori, din Keskemet?
Bref, azi am primit sentinţa. Judecătoarea a fost drăguţă şi mi-a transformat amenda în avertisment.
Dar io zic că nici ea n-a priceput că-i vorba de principiu, sau o fi priceput, căci o soţietate fără prinţipuri, va să zică că nu le are.
Aşa că am făcut recurs. Nu vreau să primesc avertisment, na.
Vreau să primească municipalitatea avertisment şi să respecte legea.
Europeneşte, dacă tot ne fute amenzi europeneşti.

9 comentarii:

  1. In primul rand nu trebuia sa semnezi gaborilor de-au venit la poarta; ca asa se face, am auzit si eu...

    RăspundețiȘtergere
  2. Bine ai venit in club, din partea unuia pe care a vrut Politia Rutiera Neamt sa-l lase fara permis (pe 3 luni !) si fara 450 de lei, pentru o presusupusa abatere de la codul rutier. Am castigat in instanta (Judecatoria Roman), dupa 3 termene lejere si fara reprezentare din partea "adversarilor". Deci dreptatea se gaseste, trebuie doar cautata.
    Felicitari pentru pereverenta !

    RăspundețiȘtergere
  3. rupe-le margica. da-le la unitate. mama lor de intemperisti...:))

    RăspundețiȘtergere
  4. Parcarea e marcata ca fiind "cu plata"!

    RăspundețiȘtergere
  5. ... mai este un truc:
    Incearca sa strecori o greseala in PV: o litera la nume, serie CI ... orice - in instanta conteaza ...

    RăspundețiȘtergere
  6. Bravo, haiducule, tot aşa :D Eu sunt în proces cu ăia de mi-au ridicat maşina fără să fie cazul, avocatul e pe baricade, chit că s-a amânat de vreo 2 ori, după care s-au împărţit cauzele la două instanţe, noi mergem mai departe. Hasta la victoria siempre! Venceremos! :)))

    RăspundețiȘtergere
  7. da de ce nu se iau si de samsarii ce au umplut centrul cu gunoaie si ocupa toate locurile fara plata si trotuarele?[in timp ce platitorii de impozite isi iau amenzi ca n-au unde parca]

    RăspundețiȘtergere
  8. ...turbat mai esti varane! =D> ...urmeaza copy-paste obraznic,,Aşa că am făcut recurs. Nu vreau să primesc avertisment, na.
    Vreau să primească municipalitatea avertisment şi să respecte legea.
    Europeneşte, dacă tot ne fute amenzi europeneşti."...PARLESTE'i! ...un turbat de la palat,da' mai ruginit! ;))

    RăspundețiȘtergere