marți, mai 14, 2019

GUSTUL ACID AL PLECĂRII



Pulsiunea libertăţii 
chinul unui drog de care nu poţi scăpa
Aşa cum nu pot arunca la pubelă
Dragostea asta târzie pentru ploile nesfârşite
Să nu poată nimeni distruge
punctele ei de suspensie
De care mi-e teamă deşi le doresc

Nu ştiam că de timp am nevoie
Nu de iubire
am trântit portiera privind înainte
Ca-n filme am luat o ţigară din torpedou
Am aprins-o de la ultimul apus orgasmic
Apoi s-a făcut noapte
alt viciu de care nu mă pot lipsi
Ca de umbra genunchiului ei

dungile albe de pe şosea
Veneau spre mine hipnotic
Ameninţătoare ca fluturaşul de pensie din cutia poştală
ca o muzică ameninţătoare de moarte La nivel celular
Îmbătrâneam fără noimă apăsând pedala până-n podea
Şi-n vreme ce mă depărtam de cele lumeşti
Gata să mă împrăştii în univers
populând alte planete cu moleculele mele
auzeam hituri de mare viteză
dedicate funcţiei sexuale a iubirii
treceam peste trandafiri peste Mângâieri printre frunze
Urmărit de luneta unei fete cu infraroşii
Numai bun de victimă colaterală

Într-adevăr
Cândva exista o blondă care nu-mi dădea nicio atenţie
Deşi mă dizolvam în sternul ei abisal
Când întâmplător trecea pe strada avram iancu
Fără să-i pese

că dă naştere unei lumini orbitoare

Trăiam avid clipa nesăbuită a tinereţii
Ba târându-mă ba ridicând fruntea spre stele necunoscute
mai ales Cu una din ele îmi plăcea să vorbesc despre muzică
şi despre alte proceduri de supravieţuire

Sugrumat de noaptea în care m-ai iubit pentru ultima oară
Pentru totdeauna
Nu ştiam că de timp am nevoie
Nu de iubire

Un comentariu: