miercuri, mai 22, 2019

CUVÂNTUL SURPRIZĂ




Scot cuvinte din mine ca dintr-o pungă
plină cu numere pentru tragerea loto
Niciodată câştigătoare
Şi le citesc pe display de la stânga la dreapta
De la dreapta la stânga
Căutându-le sensuri unice
Înţelesuri poetice
Sau fie şi semnificaţii mai triste decât
Cimitirul marilor speranţe

Chiar acum am extras cuvântul felină
Şi-n loc de tigru văd o pisică birmaneză  
Sterilizându-şi gheruţele cu limba
Gata să-mi umple de sânge pofta de viaţă
Care mai pâlpâie pe obrazul meu
Încercănat de prea multele puncte de vedere

Nu 
n-aş putea scrie un poem despre o pisică
Oricât de nobilă i-ar fi rasa

Înfig mâna în mine şi nimeresc
Cuvântul şarpe care sâsâie imediat la mine
Aţintindu-şi ochii bulbucaţi spre bătrâna mea carotidă
plină cu trombi din iubiri incomplet digerate

Nici 
despre reptile n-aş fi în stare vreodată
Să scriu vreun vers să-mi cureţe arterele colmatate
De cuvintele otrăvite

Nu mă dau bătut şi mai scormonesc odată prin mine
Ca-ntr-o pungă
Pipăi cuvintele prin sângele încă năvalnic
amestec anii cei mai frumoşi ai vieţii mele
când alergam după iubiri congelate la supermarketul de la colţ
Pentru premiul de consolare
Şi dau de numele tău mirosind a patchiuli
a gumă de mestecat şi amor orbital
ca-n noaptea când  lumii-ncepuse să-i placă minciuna
iar eu scoteam tăcerea din mine ca dintr-o pungă
plină cu numere necâştigătoare

Ei numele tău
Indiferent cum îl citesc
E o mare surpriză

Un comentariu:

  1. Un spirit neliniștit,efervescent, pentru care Cuvântul este esențial.Asa cum se derulează cuvintele din ,,punga,, inspirației, niciunul nu pare a-l mulțumi pe autor,pentru că el caută,,cuvântul surpriză,arghezian vorbind ,, cuvântul potrivit,,.O poezie care relevă încă o dată dorința de desăvârșire a logosului,o veritabila artă poetică, necesară exprimării poetului care vrea sa se autodefinească prin Cuvânt și întru Cuvânt.

    Veronica Stanila

    RăspundețiȘtergere