luni, decembrie 10, 2018

TOT CE VREAU


Vreau o carte cu poezii de dragoste
Dacă tot se spune că la anul vine primăvara
Pentru care mă pregătesc de pe-acum
Să distrug iluzia asta perimată

Vreau poeţi care nu se smiorcăie
În timp ce fac dragoste la purtător
Cu aşteptări infinituri petale lacrimi
ameninţând cu sinuciderea prin vorbe
Nu prin fapte

Vreau poetese care nu postează floricele
sau căţei cu fundiţe pe facebook
În timp ce-şi publică de cinci ori pe an
Suferinţele vidului dintre cerşafuri
În buruieni de trei sute de pagini
Ca să arate cât ar putea ele iubi
De-ar fi lăsate să-şi etaleze
Tinereţea ardentă şi eleganţa
Mersul sofisticat cu genunchii apropiaţi
În epoca asta fără pic de romantism

O carte mică de purtat în locul ochelarilor de citit
s-o duc cu mine
În buzunarul de la piept plin de firicele de tutun
Amare ca despărţirile pe care le-am fumat
Una de citit nu în faţa unui şemineu
Cufundat într-un fotoliu pufos din care să nu te vezi
Cât timp ce conduci Evitând pericole
în ultima clipă
Înainte de-a te izbi de copacul de pe marginea drumului

Sună cinic dar nu e chiar aşa
Mă îmbrac ca un cerşetor Din piaţa centrală
Port pulovere cu embleme ridicole de la second hand
Cu gânduri purtate de alţii de-o mie de ori
şi pantofi de la magazinul chinezesc rupţi din fabrică
Să vă trezesc interesul pentru veşnica sărăcie
Nu-i amuzant?

Publicitate şi revenim. Rămâneţi cu noi.

lumea crede că aş fi numai bun
de un război al uitării
Deşi mă-ncadrez în categoria exoftalmicilor
Care văd din născare dincolo de orizont
Eu contra mea supărat ineluctabil pe mine

Dar de ce scriu eu toate astea când de fapt
Tot ce vreau e o cărticică plină cu versuri de dragoste
Dacă tot vine primăvara peste un an
Cum spun ăştia la televizor

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu