duminică, decembrie 09, 2018

JUDECATA DE APOI




Eşti destul de puternic de cineva
Ai lăsat urme
Ca să meriţi? - a fost întrebat la sfârşit

El a privit întunericul ce se-ntindea înainte
Părea că aşteaptă un tramvai care-ntârzie

Nu vreau să sune a laudă
A şoptit plecând ruşinat privirea
Dar cred că sunt destul de puternic destul de cineva

Am făcut scamatorii la circul lumii
Şi salturi la trapez fără plasă de siguranţă
Poporul de plastilină m-a aplaudat îndelung
Deşi biletul costa o avere
Legat la ochi am traversat pe sârmă prăpastii
în drumul meu primejdios spre niciunde
Am ucis pasări care nu mai puteau să zboare
Şi iar am fost răsplătit cu aplauze

Am bătut cuie cu pumnul şi-am săpat fântâni în deşert
Pentru dragul meu popor de plastilină
ştiu să cânt la pian şi acum rapsodia albastră
Deşi am tras cu dinţii un camion încărcat cu versurile mele
Necitite de nimeni
Cine mai poate face cascadoriile astea

Pentru că eram cineva puternic şi lăsam urme
Mulţi au sărit să mă strângă de gât
Dar eu am băut votcă din sticlă cu înghiţituri mici
Am câştigat factor x ghicind gânduri
de dragoste şi spravieţuire
Am rupt lanţuri de bronz cu pectoralii
Şi am fost bogat de mine În timp ce gelsomine mă părăseau
Ca pe-o structură umană uzată

Ca să trăiesc făceam clătite cu rododendron şi trufe de ciocolată
pe inima mea din care ţâşnesc microunde
Şi le-mpărţeam pe nimic Celor gata să mă strângă de gât

Cu mâinile goale am reparat cândva un motor de flaşnetă
Fără să-mi spună cineva cum să fac
Cu el intram în viteză în curbe periculoase
În Depresii Uitări Reîntoarceri

Am sudat fără mască iubire după iubire
o femeie a trăit o mie de ani după ce-am sărutat-o
Murind la fel de tânără şi la fel de departe
Cine mai poate face cascadoriile astea

Într-o noapte m-am plimbat numai de-al naibii
chiar pe strada caişilor

Şi nu mai era nimeni să mă sugrume

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu