marți, septembrie 03, 2024

CEEA CE VEȚI CITI SE BAZEAZĂ PE FAPTE REALE

 

 

 

Caut patimile lui bacovia pe rafturi și

Dau de ovidiu genaru prin bibliotecă

Își ridică șapca să mă salute cu eleganță proletară

Pitit după niște flori de câmp în așteptarea zmeului

Care ne ia și ne duce pe rând în praf

Numai el știe unde

 

Mă înclin preaplecat

pictat în straie de păgân răzvrătit  

anonim de care nimeni n-a auzit la cursul de istorie antică

de aceea

scot și eu șapca mea de om fiind și poet second hand

admit că ființa aceasta bizară

pare un zeu muritor coborât din bătrâna europă liberă

cu masca de om fericit pe unde scurte

deși umblă pe drumuri cu norocul spart

cum râdea Zarathustra când s-a născut

 

și curge din el iubirea picătură cu picătură  

ca o propoziție simplă cu predicat multiplu din tinerețe

pe care-a întâlnit-o odată undeva cândva

 

Zi-mi un gând bătrâne mă îndeamnă sprințar

Cel coborât dintre pagini

zi-mi un gând repede ucigaș de balauri

care-ți trece prin minte tu ai gânduri ardente

fulgerătoare

ce merită tatuate pe frunte drept tainice modele  de studiu

pentru celulele vii

 

zi-mi un gând de coperta a patra

zi-mi un gând repede

ucigaș de balauri

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu