vineri, aprilie 29, 2022

 

VERSOIX DECEMBRIE 1990


Am strâns mâna întinsă a Maiestăţii Sale

m-am plecat în faţa lui cât îmi permitea

demnitatea secolului trecut

nu eram delegat de poporul român

şi-aş fi vrut să plâng când mi-a şoptit

că nu e momentul să revină ca rege peste un popor

care abia desluşea sensul libertăţii

o naţiune pervertită la minciuna endemică

a unei istorii perverse

la delaţiune şi furt


mă usturau ochii dar mi-am înghiţit lacrima nucleară

ce se ivise sub ochelari

un poem întârziat în asfinţit

aerul se făcuse piatră

şi acolo eram respirând stâncă pe cont propriu


eram printre primii români care privea un rege

cu privire de şoc albastru

şi el nu refuza o coroană el refuza să promită

un viitor de neîmplinit deşi până la somn

mai era ceva drum 

şi încă mai e de visat 

 

vindem şi cumpărăm bucăţi de închipuire 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu