vineri, aprilie 01, 2022

POET PE PERSOANĂ FIZICĂ

poate nu se cuvine să fiu curajos la vremuri de crize

Să mă prefac zen că în sfârşit

a venit primăvara mondială când se împarte nefericirea 

Cum am învăţat demult tuturor se  repartizează

după posibilităţi fiecăruia după necesităţi

tristeţea

pe care o-ndesam în pubele atât de adânc

încât gunoieri vomitau aplecându-se să ridice putoarea emanată

de mucegaiul atletic răsărit printre flaiere de hârtie igienică

Scrise de mână cu sloganul

Nu lăsa moartea înaintea poeziei

  

presimţeam c-o să vină timpul să dau socoteală

pentru seninul pe care l-am ignorat

pentru florile de care nu m-am bucurat îndeajuns

ignorând în mod criminal spiritul iubirii globale

 

ce să zic trăim zile istorice când poeţii fac

exact ce fac şi ciumaţii la vreme de poezie

învaţă arta tăcerii la colegiul naţional unde deprinzi să alegi

Fără cuvinte între moarte şi ciocolată

 

(Declar pierdut manuscrisul romanului de 800 de pagini

Moarte şi ciocolată-n Bacău

oricum nimeni n-are timp să-mi depisteze tăcerea

În zarva mileniului trei)

 

acum mă mulţumesc cu mult mai puţin

sunt o simplă persoană fizică în sensul tehnic al cuvântului

şi e politically correct să recunosc în depărtare

întunericul şi să nu-l vorbesc de rău

 

îmi vine să fac o revoluţie cu arma în mână

Măcar de sfintele Paşti care se apropie Vrem sau nu vrem

doar ştiţi ce urât fac la foame la frig şi la mersul pe jos

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu